Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
V online prostredí je optimalizácia pre vyhľadávače (SEO – Search engine optimization) kľúčovým prvkom pre značky, firmy či spoločnosti, ktoré sa snažia zvýšiť svoju viditeľnosť a prilákať nových zákazníkov. Čo však robiť, ak je SEO dobré, no neprináša žiadne leady?
Kvalitná SEO stratégia môže zvýšiť povedomie o značke a tiež hodnotenie na stránkach s výsledkami vyhľadávania (SERP). Avšak niekedy sa môže stať, že aj napriek tomu, že firmy či spoločnosti majú web perfektne optimalizovaný, linkbuilding riešia na každomesačnej báze, stále sa im však nedarí premeniť návštevníkov na zákazníkov.
Našťastie aj na tento „problém“ existuje riešenie. Pomocou niektorých krokov, ktoré prinášame v tomto článku, môžete vylepšiť vašu SEO stratégiu tak, aby vám priniesla zákazníkov.
Ak máte web po SEO stránke správne optimalizovanú, robíte SEO aktivity ako Linkbuilding, tak by ste sa pomaly ale isto mali dostávať vo vyhľadávaní stále na vyššie pozície. Čo ale keď to tak je a zákazníci aj tak z vášho webu odchádzajú? Čo by ste ešte mali zvážiť?
Zlepšite používateľskú skúsenosť (UX)
Nízke miery konverzie sa často spájajú s nedostatočnou používateľskou skúsenosťou na webe. Bezproblémová a intuitívna používateľská skúsenosť môže výrazne zvýšiť mieru konverzie. Spadajú sem faktory, ako je navigácia na webe, rýchlosť načítania stránky, odozva na mobilných zariadeniach či jasné výzvy na akciu, inak nazývané aj CTA (z angl. Call To Action).
Čo môžete urobiť pre zlepšenie používateľskej skúsenosti?
- Pridajte výzvy na akciu, ktoré vynikajú a zaujmú používateľov.
- Optimalizujte rýchlosť vášho webu, pretože pomalé stránky strácajú veľké množstvo potenciálnych zákazníkov.
- Použite responzívny dizajn vášho webu, ktorý sa prispôsobí všetkým zariadeniam.
- Znížte počet chýb 404.
- Overte používateľskú skúsenosť svojho webu z nezaujatého zdroja.
- Testujte a zdokonaľujte svoj web.
Optimalizácia pre konverziu
Zatiaľ čo SEO sa zameriava na zvýšenie návštevnosti vašich webových stránok, optimalizácia konverzií sa sústredí na presvedčenie návštevníkov, aby vykonali požadované akcie. Na to môžete použiť presvedčivý a kvalitný copywriting, vizuálne príťažlivý dizajn a aj už spomínané jasné výzvy na akciu.
Čo môžete urobiť pre optimalizáciu pre konverziu?
- Zamerajte sa na blog – blog na vašom webe môže byť magnetom na návštevnosť, avšak je dôležité premeniť tieto návštevy na konverzie. To môžete urobiť tak, že do svojich článkov pridáte výzvy na akciu (CTA) Môžu mať formu jednoznačných bannerov pre vaše produkty či služby. Pomocou bannerov môžete predstaviť svoj produkt alebo služby. Alebo pomocou CTA banneru poskytnite zákazníkom odpovede na otázky, ktoré ich môžu zaujímať.
Nezabudnite, že v dnešnej dobe je kvalitný blog a obsah pre Google obzvlášť dôležitý. Prečítajte si v tomto článku Ako vytvárať obsah pre ľudí podľa Google.
- Optimalizujte vstupné stránky – ak vaše vstupné stránky neprinášajú konverzie, testujte ich. Skúste ich zmeniť obsahovo, skúste zmeniť rozloženie. Poraďte sa s odborníkmi.
- Vytvárajte jasný obsah – pre zvýšenie konverzií je dôležité mať jasný a relevantný obsah, ktorý navedie návštevníkov ku kúpe produktov či služieb.
Spresnite zacielenie na kľúčové slová
SEO vám zvyšuje síce návštevnosť, ale malo by na vašu webstránku priťahovať publikum, ktoré je vašou cieľovou skupinou a je pre vás relevantné. Dôležitou súčasťou je teda precízna analýza kľúčových slov a následná stratégia. Prostredníctvom dôslednej analýzy kľúčových slov pritiahnete na web relevantných návštevníkov, ktorý majú skutočný záujem o vaše produkty či služby. Na analýzu kľúčových slov slúži veľa nástrojov, z ktorých niektoré sú aj zadarmo. Niektoré z nich nájdete aj v našom staršom článku Ako optimalizovať web pre vyhľadávače.
Zlepšite kvalitu a relevantnosť obsahu
Niektoré staršie weby majú na svojom blogu veľké množstvo príspevkov, ktoré nekontrolujú ani neaktualizujú. Avšak to, čo bolo kedysi považované za relevantný obsah, dnes už nemusí platiť. Preto môže byť nápomocné robiť „inventúru“ starších článkov a aktualizovať ich o súčasné informácie. Môžete začať článkami, ktoré majú najvyššiu návštevnosť a prepracovať ich na aktuálnejšiu verziu. Pri tomto procese si môžete pomôcť nasledujúcimi otázkami:
- Má článok takú kvalitu, ktorá odráža kvalitu vášho podnikania?
- Je článok relevantný pre vašich návštevníkov?
- Prináša článok pridanú hodnotu a smeruje čitateľov k akcii (napr. ku kúpe produktu či služby)?
Obsah je jednou z najdôležitejších častí každej úspešnej SEO stratégie. Avšak aby priniesol úspech, mal by rezonovať s vašou cieľovou skupinou a poskytovať hodnotu. Na škodu nemusí byť ani vykonať komplexný audit vášho obsahu, aby ste sa uistili, že je relevantný, pútavý a rieši problémy vašich potenciálnych zákazníkov. Vysokokvalitný obsah nielen priťahuje návštevníkov, ale tiež buduje dôveru, čo zvyšuje šance, že prinesie konverzie.
Zvýšte svoju dôveryhodnosť
Dôveryhodnosť, ktorú vytvárate v online (aj offline) priestore je pre úspech veľmi dôležitá. Aby ste vo vašich potenciálnych zákazníkov vzbudili dôveru, môžete implementovať nasledujúce kroky:
- pridajte na váš web vaše osvedčenia, akreditácie, certifikáty či ocenenia,
- pridajte logá alebo informácie o profesionálnych členstvách či združeniach, ktorých ste súčasťou,
- uverejnite jasné informácie o záruke na produkty či služby, ktoré ponúkate,
- pridajte odkazy na články alebo publikácie, ktoré sa o vás zmienili.
Viete čo je EEAT? Pre Google je veľmi dôležité vytvárať obsah v prvom rade pre ľudím. Na základe toho sa Google riadi týmto rámcom, na základe ktorého hodnotí kvalitu a dôveryhodnosť vášho obsahu. (Z anglickéeho Experience, Expertise, Authoritativeness, a Trustworthiness). Prečítajte si viac napríklad v tomto článku: Google EEAT.
Zamerajte sa na miestne SEO
Ak ste firma s kamenno predajňou, miestne SEO je dôležitou súčasťou celkovej online marketingovej stratégie, ktorá vám môže v konečnom dôsledku pomôcť zvýšiť konverzie. Miestne SEO totiž využíva strategickejší a cielenejší prístup, aby pomohol firmám zlepšiť ich viditeľnosť vo výsledkoch miestneho vyhľadávania.
Umiestiť sa vo výsledkoch miestneho vyhľadávania vám dáva konkurenčnú výhodu, pretože tak oslovíte ľudí, ktorí priamo hľadajú to, čo ponúkate. Ak ste napríklad reštaurácia, budete chcieť, aby ľudia, ktorí sa nachádzajú vo vašom okolí pri online hľadaní našli práve vás.
Čo robiť, aby ste zlepšili miestne SEO?
- Vytvorte alebo optimalizujte svoj firemný profil na Google.
- Zabezpečte, aby boli vaše miestne citácie a informácie konzistentné naprieč rôznymi platformami.
- Optimalizujte obsah a stránky pre kľúčové slová založené na polohe.
Tip: V tomto článku sme spísali postup „Ako si vytvoriť firemný profil na Google“.
Optimalizácia pre vyhľadávače je dôležitou súčasťou online stratégie, ktorá môže priniesť umiestnenie na vyšších priečkach vo výsledkoch vyhľadávania. Aby sa však návštevnosť premenila na konverzie, niekedy len dobré SEO nestačí. S pomocou tipov v tomto článku, môžete podporiť vaše SEO tak, aby ste získavali leady.
Zdroj: https://searchengineland.com/seo-great-sales-leads-terrible-436954