Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Jednou zo stratégií online marketingu a SEO je práve vytvorenie a optimalizácia firemného profilu na Googli. Je to skvelý spôsob ako dať o sebe vedieť, zvýšiť si viditeľnosť a získať nových zákazníkov. V tomto článku sa bližšie pozrieme na to, ako si vytvoriť firemný profil na Googli.
Čo vlastne firemný profil na Googli je?
Firemný profil na Googli (predtým nazývaný Moja firma na Googli) je bezplatný nástroj, ktorý umožňuje vlastníkom firiem (či neziskovým organizáciám) propagovať informácie o svojej firme vo Vyhľadávaní a Mapách Google.
Môžete prostredníctvom neho získať vyššiu viditeľnosť v lokálnom vyhľadávaní. Keď používatelia hľadajú služby či firmy v ich blízkosti, Google často zobrazuje mapu s miestnymi záznamami nad výsledkami organického vyhľadávania. Ak máte teda firemný profil na Googli, vaša firma má väčšiu šancu, že sa zobrazí v týchto výsledkoch.
Uveďme si príklad:
Ste na výlete v cudzom meste a hľadáte miesto, kam sa ísť najesť. S najväčšou pravdepodobnosťou sa obrátite na Google na svojom smartfóne, aby ste našli najbližšiu reštauráciu s dobrými recenziami a chutnými fotografiami. A teraz si predstavte, že vlastníte túto reštauráciu – práve ste získali nového zákazníka. 🙂
Firemný profil na Googli vám umožní spájať sa s vašimi zákazníkmi (novými či potenciálnymi) prostredníctvom telefonátov, správ, odpovedí na otázky, recenzií, ale aj poskytnúť vaše fotografie či menu priamo na Googli. To prispeje k lepšej používateľskej skúsenosti, budovaniu dôvery či možnosti priamej interakcie so zákazníkmi, čo v konečnom dôsledku môže posilniť vašu online pozíciu a zvýšiť povedomie o vás a vašom podnikaní.
Ako si vytvoriť firemný účet?
Rozoberme si krok po kroku, ako na vytvorenie firemného účtu na Google. Nezaberie vám to viac ako pol hodinku a benefity z profilu sú ozaj veľké. V prvom rade je to fakt, že tam budete a vaši zákazníci vás nájdu. Podstatne dôležité je aj spomenúť, že mať profil na Google je dobré aj z pohľadu SEO. A ak sa pýtate, čo vás to bude stáť? Nič, len váš čas🙂
Základné nastavenia a kroky vytvorenia firemného profilu na Google
Krok 1
- Prejdite na stránku google.com/business
Túto stránku si môžete uložiť ako záložku, aby ste ju mali kedykoľvek k dispozícii. Budete ju potrebovať na prístup k svojmu firemnému účtu.
Krok 2
- Prihláste sa pomocou svojho účtu Google
Ak nemáte Google účet, môžete prejsť na stránku google.com/accounts. Tu si môžete vytvoriť nový bezplatný účet s akoukoľvek e-mailovou adresou.
Krok 3
- Zadajte názov svojej firmy
Dajte si záležať na tom, aby ste názov svojej firmy (či už je to reštaurácia, kaviareň, právnická kancelária atď.) napísali správne.
Tip: Použite veľké písmená na začiatku slov, aby ste zvýšili dôveryhodnosť (ako napríklad Caffè Trieste).
Krok 4
- Vyberte typ firmy
V tomto bode vyberte typ vašej firmy. Možnosti sa vzájomne nevylučujú a môžete zvoliť aj niekoľko naraz. Môžete mať napríklad miestny obchod, ktorý zároveň prevádzkuje internetový obchod. Alebo môžete mať firmu, ktorá ponúka služby priamo u zákazníkov (ako napríklad inštalatér).
Ďalšie kroky sa potom budú odvíjať od toho, aký typ firmy si vyberiete. Ak si vyberiete Online Maloobchod (či už samostatne alebo v kombinácii s typom Miestny obchod alebo Firma s obsluhovanou oblasťou, alebo všetky tri možnosti), Google bude v ďalšom kroku požadovať, aby ste zadali adresu vášho internetového obchodu.
Ak si vyberiete možnosť Firma s obsluhovanou oblasťou, v ďalšom kroku od vás Google bude vyžadovať zadanie oblastí, v ktorých pôsobíte. Podľa pravidiel a pokynov pre firemný profil Google by ste nemali zadávať oblasti od seba vzdialené viac ako 2 hodiny jazdou. Spolu môžete zadať maximálne 20 oblastí.
Krok 5
- Vyberte si hlavnú kategóriu podnikania
V tomto bode si vyberáte kategóriu vášho podnikania. Google automaticky pri písaní sám zobrazí návrhy možností, z ktorých si môžete vybrať.
Tip: Potrebujete poradiť? Jednou z našich služieb je Mini SEO balík, ktorého súčasťou je aj založenie firemného profilu.
Krok 6
- Zadajte adresu vašej firmy
V tomto bode zadajte adresu vašej firmy, aby Google mohol overiť, či vaša firma existuje.
Krok 7
- Pridajte vaše kontaktné údaje
V tomto kroku od vás Google bude vyžadovať kontaktné údaje, ako je telefónne číslo či webová stránka. To umožní zákazníkom jednoduchšie vás kontaktovať či vyhľadať o vás informácie na webe.
Krok 8
- Overenie účtu
Ďalším krokom je overenie firemného záznamu. Tento proces pomáha Googlu uistiť sa, že informácie o vašej firme sú presné a že k nim máte prístup iba vy.
Prvým krokom pri overovaní od vás bude Google vyžadovať telefónne číslo. Následne, po jeho zadaní budete môcť zvoliť si spôsob overenia, a to telefonátom alebo textovou správou. Ak si zvolíte textovú správu, Google vám na uvedené telefónne číslo zašle overovací kód.
Google poskytuje aj možnosť overenia prostredníctvom videa, kedy môžete natočiť priestory vašej firmy či jej vybavenie.
Ďalším spôsobom overenia je pohľadnica (postcard). V priebehu 5 dní dostanete na vašu adresu pohľadnicu s overovacím kódom.
Zdroj: https://www.seroundtable.com/google-business-profiles-less-postcard-verifications-34689.html
Ďalšie možnosti overenia zahŕňajú:
- overenie prostredníctvom e-mailu,
- živý videohovor,
- okamžité overenie prostredníctvom vyhľadávacej konzoly.
Nepovinné nastavenia firemného profilu na Google
Tieto kroky už nie sú potrebné pre samotné fungovanie, no odporúčame ich. Je to najmä preto, lebo zákazníkovi dávajú presnejšiu informáciu a tým pádom vás ľahšie nájde a aj navštívi.
Krok 9
- Pridajte vaše služby
V tomto bode môžete vybrať služby, ktoré ponúkate. Na základe hlavnej kategórie, ktorú ste uviedli v prvých krokoch, Google poskytne návrhy služieb, z ktorých si môžete vybrať. Navyše, môžete pridať aj vlastné.
Krok 10
- Pridajte otváracie hodiny
Tento krok vám umožní pridať vaše otváracie (či ordinačné) hodiny. Vďaka tomu vás budú vaši zákazníci môcť jednoduchšie navštíviť či kontaktovať. V prípade zmien informácie aktualizujte a nezabudnite ani na štátne sviatky.
Krok 11
- Pridajte popis vašej firmy
Tento bod vám dáva príležitosť popísať vašu firmu či podnikanie, aby ste lepšie predstavili vašim zákazníkom, čo ponúkate. Môžete zahrnúť krátky popis toho, o čom vaša firma je, čo vás odlišuje od vašej konkurencie, zaujímavosti o vašej histórii či čokoľvek iné, čo by mohlo vašich zákazníkov zaujímať.
Krok 12
- Pridajte fotografie
Fotografie sú skvelým spôsobom, ako vizuálne reprezentovať vašu firmu. Pomôžu vám tiež vyniknúť vo výsledkoch vyhľadávania a prilákať viac kliknutí a tým pádom vyššiu návštevnosť. Fotografie môžu byť akousi vitrínou do vašej firmy, vďaka ktorým môžu zákazníci lepšie vidieť, čo ponúkate či ako vyzerajú priestory vašej firmy.
Tip na záver
Pri tvorbe a aktualizácii vášho firemného profilu na Google sa riaďte pravidlami a pokynmi od Google, aby ste sa uistili, že je váš profil v ich súlade. Inak by sa mohlo stať, že bude pozastavený. Pravidelne kontrolujte, či nedošlo k zmenám, ktoré by mohli váš profil ovplyvniť.