Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
V online prostredí plnom informácií je snahou vyhľadávačov poskytnúť používateľom čo najrelevantnejšie výsledky vzhľadom na ich dopyt. Medzi týmito výsledkami sa objavujú aj výsledky organického vyhľadávania.
Čo sú organické výsledky vyhľadávania?
Organické výsledky vyhľadávania odkazujú na zoznamy na stránke s výsledkami vyhľadávania (SERP), ktoré sa zobrazujú na základe relevantnosti vzhľadom na dopyt používateľa.
Organické výsledky sa líšia od platených výsledkov vyhľadávania, ktoré sú známe aj ako PPC reklamy (pay-per-click a teda platba za kliknutie). Ide o výpisy v SERP, ktoré sa zobrazujú z dôvodu, že daná webová lokalita použila efektívne SEO postupy.
Organické výsledky vyhľadávania sú teda neplatené záznamy, ktoré sa vo výsledkoch vyhľadávania zobrazujú výlučne na základe ich relevantnosti a súladu s dopytom používateľa.
Návštevnosť, ktorú dostanete na vašu webstránku z tohto zdroja, sa označuje za organickú návštevnosť.
Vyhľadávače a ich algoritmy pri organickom hodnotení stránky posudzujú viacero faktorov, ktoré spadajú pod stratégie optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Cieľom SEO je totiž dostať danú stránku čo najvyššie v zozname organických výsledkov vyhľadávania bez toho, aby vlastník webovej stránky platil za umiestnenie.
Tip: Prečítajte si tiež PPC kampaň vs. organické vyhľadávanie v Google.
Čo ovplyvňuje organické výsledky?
Faktorov, ktoré sa zohľadňujú pri SEO je viacero, no vo všeobecnosti sa rozdeľujú do troch hlavných kategórií:
- ON-page SEO – ide o faktory na stránke, ako napríklad kľúčové slová, obsah na stránke či obrázky.
- OFF-page SEO – vzťahuje sa na faktory mimo stránky, ako napríklad budovanie spätných odkazov (linkbuilding),
- technické SEO – zahŕňa technické faktory danej stránky, ako napríklad rýchlosť načítania stránky či vhodnosť pre mobilné zariadenia.
Platí, že stránky, ktoré sú pravidelne optimalizované po SEO stránke a ktoré pravidelne pridávajú kvalitný obsah, sa budú vo výsledkoch vyhľadávania umiestňovať vyššie.
Prečo je organické vyhľadávanie dôležité?
Hoci platená reklama poskytuje okamžité výsledky, stratégie optimalizácie pre vyhľadávače môžu priniesť dlhodobé výsledky. Daná stránka sa môže na vyšších pozíciách udržať dlhodobo, kým pri platenej reklame z vysokých pozícií zmizne akonáhle sa reklama vypne.