Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
V prostredí internetu zohrávajú vyhľadávače kľúčovú rolu pri poskytovaní relevantných informácií používateľom. Jednou zo súčastí pri vyhľadávaní je aj úryvok výsledku vyhľadávania. Čo je úryvok výsledku vyhľadávania a prečo je dôležitý?
Úryvok výsledku vyhľadávania je stručné, ale účinné zhrnutie, ktoré funguje ako akási vstupná brána k obsahu, ktorý používatelia hľadajú. Ide o krátky popis obsahu webovej stránky, ktorý vyhľadávacie nástroje zobrazujú na stránke s výsledkami vyhľadávania (SERP). Účelom týchto úryvkov je poskytnúť používateľom náhľad obsahu webovej stránky ešte pred samotným kliknutím na odkaz.
Výsledok vyhľadávania v SERP sa najčastejšie skladá z týchto časí:
- Názov – názov webovej stránky, ktorý sa zvyčajne zobrazuje ako odkaz, na ktorý možno kliknúť
- URL – webová adresa stránky, ktorá sa zobrazuje pod názvom
- Popis – stručné zhrnutie obsahuje webovej stránky, ktoré sa zvyčajne extrahuje z meta popisu alebo obsahu samotnej stránky
Tento úryvok si Google zvyčajne zoberie z metapopisu nastaveného na vašej stránke. Ale môže si ho vygenerovať aj sám na základe obsahu na stránke. Asi v 70% prípadoch si ho Google generuje sám, podľa toho aký vyhľadávací dopyt zadá používateľ.
Prečo je úryvok výsledkov vyhľadávania dôležitý?
Lepšia používateľská skúsenosť – úryvky poskytujú používateľom možnosť nahliadnuť do obsahu webovej stránky a pomáhajú určiť relevantnosť pre ich vyhľadávací dopyt. To môže pomôcť používateľom informovane sa rozhodnúť o tom, na ktoré výsledky vyhľadávania kliknúť, čo zlepšuje ich celkový zážitok z vyhľadávania
Zvýšenie miery prekliknutia (CTR) – dobre vytvorené úryvky môžu výrazne ovplyvniť mieru prekliknutia danej webovej stránky. Pútavý popis môže presvedčiť používateľov, aby klikli na odkaz, čím sa privádza návštevnosť na stránku.
Vylepšené SEO – optimalizácia úryvkov prostredníctvom kľúčových slov môže byť dobrým spôsobom, ako ešte viac podporiť vaše SEO.
Autorita značky – úryvky poskytujú značkám príležitosť ukázať svoju hodnotu priamo v SERP. Vytváranie pútavých úryvkov, ktoré zapôsobia na používateľov, môže pomôcť vytvoriť autoritu značky.
Ako vytvoriť efektívny úryvok výsledku vyhľadávania?
Na to, aby bol úryvok výsledku vyhľadávania efektívny, môžete sa pri jeho vytváraní držať týchto bodov:
- Zrozumiteľnosť a relevantnosť – v úryvku jasne uveďte tému alebo účel webovej stránky. Popis by mal presne odrážať obsah, ktorý môžu používatelia očakávať na stránke.
- Zapojenie – Vytvorte presvedčivý popis, ktorý vzbudí záujem používateľov a navedie ich kliknúť na odkaz.
- Optimalizácia kľúčových slov – do úryvku začleňte relevantné kľúčové slová, aby ste zlepšili viditeľnosť pre vyhľadávacie dopyty. Vyhnite sa však preplňovaniu kľúčovými slovami, pretože by to mohlo znížiť účinnosť úryvku.
- Výzva na akciu (CTA) – zvážte tiež zahrnutie jemnej výzvy na akciu, aby ste používateľov povzbudili k akcii, ako napríklad „Získajte viac informácií“, „Objavte teraz“ alebo „Zistite ako“.
Efektívny úryvok výsledku vyhľadávania môže pomôcť podporiť vašu viditeľnosť v online priestore, zvýšiť vašu návštevnosť a v konečnom dôsledku dosiahnuť vaše obchodné ciele v konkurenčnom prostredí internetu.