Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Vo svete digitálneho marketingu hrajú spätné odkazy dôležitú úlohu pri určovaní dôveryhodnosti, autority a hodnotenia webovej stránky vo vyhľadávačoch. Pozrime sa spoločne na to, čo je spätný odkaz nazývaný aj ako backlink.
Spätné odkazy sú jedným z kľúčových prvkov online stratégií zameraných na zvýšenie viditeľnosti a návštevnosti webstránok. Vznikajú vtedy, keď na na danú webstránku odkazuje nejaká iná webstránka. Dá sa povedať, že ide v podstate o “hlas dôvery”, citáciu, ktorá ukazuje, že táto iná webstránka na ňu poukazuje ako na hodnotný a relevantný zdroj.
Ak napríklad web A odkazuje na blogový príspevok na webe B, web B získal spätný odkaz z webu A.
Prečo sú spätné odkazy dôležité?
Spätné odkazy sú kľúčovým faktorom v algoritmoch vyhľadávacích nástrojov. Vo všeobecnosti platí, že čím viac spätných odkazov daná stránka má, tým je dôveryhodnejšia, a to najmä ak tieto spätné odkazy pochádzajú z dôveryhodných zdrojov. Webové stránky so silným profilom spätných odkazov tak majú tendenciu dosahovať vyššie pozície na stránkach s výsledkami vyhľadávacích nástrojov (SERP).
Spätné odkazy môžu tiež na váš web priviesť značnú spostredkovanú návštevnosť. Keď používateľ klikne na spätný odkaz, je nasmerovaný na váš web, čo môže potenciálne viesť k zvýšeniu interakcie a konverzií.
Získavanie spätných odkazov z renomovaných a dôveryhodných webových lokalít zvyšuje dôveryhodnosť vašej stránky. Taktiež signalizujú používateľom a vyhľadávačom, že váš obsah je spoľahlivý a stojí za to naň odkazovať.
Spätné odkazy tiež pomáhajú robotom vyhľadávacích nástrojov objavovať nové stránky a efektívnejšie ich indexovať.
Tip: Čo by mal spĺňať kvalitný spätný odkaz a kde môžete spätné odkazy získať? Prečítajte si viac v článku Čo sú spätné odkzay a ako ich nakupovať?
Typy spätných odkazov
Prirodzené odkazy
Tento typ spätných odkazov je najhodnotnejší. Vyskytuje sa organicky a vznikajú vtedy, keď iné webstránky považujú váš obsah za užitočný a odkazujú naň bez akejkoľvek žiadosti alebo podnetu.
Manuálne alebo externé odkazy
Tento typ spätných odkazov sa získava zámerným úsilím, ako je napríklad oslovenie blogerov, správcov webov či influencerov so žiadosťou o prepojenie na váš obsah.
Vami vytvorené odkazy
Tie sa vytvárajú manuálnym pridaním odkazu, ktorý odkazuje na vašu stránku do fór, komentárov blogov alebo online adresárov. Získanie tohto typu spätného odkazu je síce jednoduchšie, no často sa považujú za menej cenné a pri nadmernom používaní môžu byť riskantné.
Odkazy na hosťovské príspevky
Keď napíšete hosťovský príspevok pre inú webstránku, môžete do obsahu zahrnúť spätné odkazy na vašu stránku. To môže pomôcť pri budovaní profilu spätných odkazov a autority vášho webu či značky.
Odkazy nofollow a dofollow
Pri spätných odkazoch sa môžete stretnúť aj s pojmami dofollow a nofollow odkazy. Dofollow odkazy sú také odkazy, ktoré prenášajú hodnotu SEO z odkazujúceho webu na prepojený web, čím pomáhajú zlepšiť jeho hodnotenie vo vyhľadávačoch. Nofollow, na druhej strane, sú odkazy, ktoré obsahujú značku “nofollow”, ktorý inštruuje vyhľadávače, aby nepredávali hodnotu SEO.
Ako získať spätné odkazy?
Tu je niekoľko tipov, ktoré vám môžu pomôcť získať spätné odkazy:
- Tvorte vysokokvalitný, pútavý a informatívny obsah, ktorý pritiahne prirodzené spätné odkazy.
- Píšte hosťovské príspevky, ktoré sprístupnia váš obsah širšiemu publiku.
- Budujte vzťahy s ďalšími webmi z odvetvia, blogermi či správcami webov.
- Identifikujte nefunkčné odkazy na iných webových stránkach a ponúknite svoj obsah ako náhradu.
- Monitorujte svoj profil spätných odkazov pomocou nástrojov, ako je Google Search Console, Ahrefs či SEMrush.
- Zdieľajte svoj obsah na sociálnych sieťach, čo môže zvýšiť jeho viditeľnosť a pravdepodobnosť prepojenia na iné stránky.