Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Zaujíma vás, ako dobre si vedie vaša stránka vo výsledkoch vyhľadávačov? Odpoveď na túto otázku vám môže dať SEO audit. V tomto článku sa bližšie pozrieme na to, čo je SEO audit stránok a čo zahŕňa.
SEO audit je základom každej úspešnej SEO stratégie. Jeho cieľom je totiž identifikovať silné a slabé stránky a príležitosti na zlepšenie. Ide o proces, ktorý hodnotí a analyzuje všetky aspekty webovej lokality, ktoré ovplyvňujú jej výkonnosť vo vyhľadávačoch. Zjednodušene povedané, je to komplexné hodnotenie toho, ako dobre si webová lokalita vedie vo výsledkoch vyhľadávačov.
Význam SEO auditu stránky
SEO audit je kľúčový z niekoľkých dôvodov. Odhaľuje technické, on-page a off-page problémy a nedostatky, ktoré by mohli brzdiť výkonnosť vášho webu. Vzhľadom na to, že SEO je dynamické a algoritmy vyhľadávačov sa často menia, pravidelný SEO audit vám môže pomôcť zabezpečiť, že vaše stránky budú v súlade s najnovšími postupmi SEO.
Zároveň, vyriešením problémov odhalených SEO auditom môžete zlepšiť celkovú používateľskú skúsenosť, čo sa odrazí na vyššej miere zapojenia a konverzií.
SEO audit má svoj význam aj z hľadiska optimalizácie webu, pretože na základe jeho zistení môžete zlepšiť vašu organickú návštevnosť a dosiahnuť tak vyššiu návratnosť vašich investícií a úsilia, ktoré ste vložili do vášho digitálneho marketingu.
Na čo sa SEO audit zameriava?
- SEO audit sa zameriava na analýzu prvkov na stránke, obsahu, rýchlosti webu a technických aspektov.
- Skúma prvky na stránke, ako sú metapopisy, nadpisy, alternatívny text obrázkov, interné odkazy a text, s cieľom zabezpečiť, aby ich vyhľadávače správne čítali a chápali.
- SEO audit sa pozerá aj na faktory mimo stránky, a to konkrétne spätné odkazy na váš web.
- Zahŕňa tiež technické aspekty webu, ako je prehľadávateľnosť a indexovateľnosť či vhodnosť pre mobilné zariadenia a zameriava sa na riešenie problémov, ktoré by mohli brániť botom Google v prehľadávaní a indexovaní stránok webu.
- Zameriava sa tiež na hodnotenie webových stránok vo výsledkoch miestneho vyhľadávania.
Kedy vykonať SEO audit?
SEO audit by nemal byť jednorazovou záležitosťou. V ideálnom prípade by sa mal vykonávať pravidelne, najlepšie každé tri mesiace až polrok. Zároveň, SEO audit by ste mali vykonať vždy, keď spozorujete niektoré z nasledovných varovných signálov:
- náhly pokles organickej návštevnosti,
- vyššia miera odchodov v porovnaní s priemernou,
- nižšie miery konverzie,
- pokles pozície vo výsledkoch vyhľadávania v Google.
Ako vykonať SEO audit?
Vzhľadom na to, že SEO audit spracováva obrovské množstvo údajov o návštevnosti stránky, technických aspektoch, profile spätných odkazov či obsahu a iných prvkoch, bolo by náročné, ak nie úplne nemožné, získať tieto údaje manuálne. Preto sa na SEO audit využívajú špecializované nástroje.
Môžete využiť Google Search Console, ktorá ponúka prístup k nástrojom a prehľadom na monitorovanie návštevnosti a výkonnosti vášho webu alebo Ahrefs Site Audit, ktorý vykonáva komplexnú analýzu webových stránok či PageSpeed Insights, ktorý analyzuje rýchlosť načítania a používateľskú skúsenosť.
SEO audit tiež môžete vykonať pomocou programov na prechádzanie stránok a sťahovanie ich obsahu, ako je napríklad Screaming Frog.