Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Organická návštevnosť je dôležitým pilierom úspechu v oblasti digitálneho marketingu. Digitálny marketing totiž začína priťahovaním používateľov na vaše kanály. V tomto článku sa bližšie pozrieme na to, čo je organická návštevnosť a prečo je dôležitá.
V neustále sa vyvíjajúcom prostredí digitálneho marketingu je organická návštevnosť veľmi dôležitým faktorom úspechu webových stránok. Organická návštevnosť predstavuje počet návštevníkov, ktorí sa dostanú na vaše webové stránky prostredníctvom neplatených, prirodzených výsledkov vyhľadávacích nástrojov. Ide o používateľov, ktorí objavili vaše stránky zadaním kľúčových slov alebo fráz do vyhľadávacích nástrojov (ako sú Google, Bing či Yahoo).
Ako sa získava organická návštevnosť?
Na rozdiel od platenej návštevnosti, ktorá zahŕňa platenú reklamu (PPC), sa organická návštevnosť získava prostredníctvom stratégií optimalizácie pre vyhľadávače (SEO).
SEO zahŕňa spektrum techník a stratégií na optimalizáciu webových stránok tak, aby sa umiestnili vyššie na stránkach s výsledkami vyhľadávania (SERP). Cieľom je SEO je teda zvýšiť viditeľnosť, dôveryhodnosť a relevantnosť danej stránky, a tým zabezpečiť prúd organických návštev.
Organická návštevnosť však nie je úplne zadarmo, vyžaduje si čas a úsilie vynaložené na stratégie prilákania návštevnosti. Oproti platenej návštevnosti však môže mať výhodu v tom, že bude trvať dlhodobo, kým pri platenej reklame návštevnosť klesne akonáhle sa reklama vypne. Organickú návštevnosť si môžete zabezpečiť investíciou do dobrej SEO stratégie, ktorá vám prinesie dlhodobé výsledky.
Čo môže zvýšiť organickú návštevnosť?
Hoci je oblasť SEO a jeho stratégií široká, existuje niekoľko primárnych faktorov, ktoré môžu pomôcť zvýšiť organickú návštevnosť. Prvým z nich je kvalitný obsah. Jedinečný a relevantný obsah je jadrom organickej návštevnosti. Nielenže zaujme používateľov, ale vyhovuje aj požiadavkám algoritmov vyhľadávacích nástrojov, čo vedie k lepšiemu hodnoteniu.
Ďalším dôležitým faktorom sú kľúčové slová. Strategické používanie kľúčových slov a fráz v obsahu na webových stránkach môže pomôcť vyhľadávacím nástrojom lepšie pochopiť kontext a relevantnosť daných stránok pre dopyt používateľov.
Okrem toho, na zvýšení organickej návštevnosti sa podieľajú aj spätné odkazy. Je ideálne, ak tie pochádzajú z renomovaných a relevantných zdrojov, pretože to naznačuje vyhľadávačom, že obsah stránky, na ktorú odkazujú, je dôveryhodný a hodnotný. To posilňuje autoritu stránky a zvyšuje šance na jej vyššie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania.
Ďalšie typy návštevnosti
Okrem organickej a platenej návštevnosti existujú aj ďalšie typy návštevnosti, ktoré môžu stránky priťahovať:
- priama návštevnosť – návštevy pochádzajúce priamo zadaním URL adresy do vyhľadávacieho panela prehliadača,
- sprostredkovaná návštevnosť – návštevy pochádzajúce z odkazov na iných webových stránkach,
- sociálna návštevnosť – návštevnosť, ktorá pochádza z príspevkov na sociálnych sieťach (organická alebo platená).