Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Ak sa pýtate, čo je názov stránky a zaujímalo by vás, ako môže ovplyvniť vaše SEO, potom ste na správnom mieste. V tomto článku si priblížime, ako funguje názov stránky a prečo je vlastne dôležitý.
Viac ako 50% nakupujúcich používa Google na objavovanie a/alebo hľadanie nových značiek. Pri online vyhľadávaní publikum skenuje, aby našlo to, čo hľadá. Názvy stránok v tomto procese zohrávajú dôležitú úlohu.
Názov stránky (page title) je prvok HTML v záhlaví webovej stránky, ktorý by mal používateľom a aj vyhľadávacím nástrojom stručne opísať obsah a účel stránky. Ide o krátky popis stránky, ktorý sa zobrazuje v hornej časti okna prehliadača a vo výsledkoch vyhľadávacieho nástroja – SERP (Search engine results page). Je to najviditeľnejšia časť úryvku SERP.
Prečo je názov stránky dôležitý?
Názov stránky pomáha používateľom aj vyhľadávacím nástrojom pochopiť, o čom je daná stránka. Google používa názov stránky na zistenie obsahu a štruktúry stránky a tieto informácie sa priamo týkajú hodnotenia stránky (page rank). Zjendodušene povedané, názov stránky pomáha vyhľadávacím nástrojom určiť, či vaša webová stránka spĺňa zámer vyhľadávania.
Vhodne zvolený názov stránky prispieva k dobrej používateľskej skúsenosti, ktorá je tiež faktorom hodnotenia. Ubezpečuje používateľov, že našli to, čo hľadali. Zároveň dobrý názov stránky udržuje návštevníkov zapojených na vašej stránke. Dôvodom je to, že návštevník, ktorý rýchlo nájde to, čo hľadá, s väčšou pravdepodobnosťou tiež klikne na iné stránky na vašom webe a strávi na ňom viac času. Aj keď tieto údaje nie sú priamym hodnotiacim faktorom, nízka miera okamžitých odchodov a čas zotrvanie na stránke sú pre SEO dôležité, pretože ukazujú Google-u, že vaša stránka ponúka vysokokvalitný obsah.
Dobrý názov stránky
Vhodný názov stránky je taký, ktorý presne popisuje, čo návštevník na danej stránke nájde. Zároveň by mal vyvolať zvedavosť, aby naň používateľ klikol a chcel si prečítať či dozvedieť sa viac. Čo sa týka dĺžky názvu, vo všeobecnosti platí, že názov stránky by mal byť v rozhraní medzi 50 až 70 znakmi.
Tip: Ak je váš nadpis príliš dlhý, algoritmus Google sa ho pokúsi skrátiť alebo nájsť vhodnejší. Preto je dobré zostať pod 550px pre mobilné zariadenia a 480px pre počítače.
Existuje niekoľko základných pravidiel, ktorých by ste sa pri tvorbe názvu stránky mali držať. Dokonalý názov stránky by mal byť:
- stručný,
- opisný a relevantný,
- jedinečný,
- lákavý,
- mal by zahŕňať značku,
- mal by byť v rozmedzí optimálnej dĺžky.
Názov stránky by mal byť stručný, ľahko skenovateľný a zrozumiteľný. Píšte predovšetkým pre svojich zákazníkov/návštevníkov. Vyhnite sa opakujúcim sa variáciám a aj keď by mal názov obsahovať kľúčové slová, nemal by byť nimi preplnený.
Názov stránky by mal byť popisný a relevantný k obsahu. Vďaka tomu vyhľadávače lepšie pochopia a zoradia stránku pre správne dopyty. Použite popisné kľúčové slová, ktoré vám pomôžu zacieliť vyhľadávacie dopyty. Uprednostnite jedno alebo dve najdôležitejšie kľúčové slová, ktoré sa majú zahrnúť do názvu stránky pre každú stránku. Určite sa vyhnite vágnym a neužitočným opisom. Nepoužívajte rovnaké kľúčové slová na mnohých stránkach. To môže zmiasť používateľov a vyhľadávacie nástroje pri výbere najlepšej stránky na hodnotenie pre dopyt.
Ak ste známa značka, môžete názov značky zahrnúť do názvu stránky. Tak sa odlíšite od konkurencie a zvýšite CTR. Ak ste relatívne neznámi, aj v tomto prípade môžete zahrnúť značku do názvu, pomôže to zvýšiť povedomie a môže byť tiež užitočným pre používateľa.