Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
V predchádzajúcom článku sme rozoberali názov súboru obrázka. V tomto sa bližšie pozrieme na to, čo je názov obrázka (image title) a aké využitie má v rámci SEO.
V dnešnej dobe sme si už tak zvykli na vizuálny obsah, že akonáhle vidíme len čistý text, máme pocit, že niečo nie je v poriadku. Webové lokality a stránky sa snažia poskytnúť celistvú hodnotu tvorenú kombináciou viacerých typov obsahov, vrátane obrázkového materiálu. Obrázky na webových stránkach by však mali byť vybavené správnymi metadátami. Konkrétne ide o názov obrázka (image title) a alternatívny text (alt text).
Metadáta obrázka
Metadáta sú vo všeobecnosti „údaje o údajoch“, ktoré poskytujú dodatočný pohľad na danú informáciu či časť informácie. Metadáta vysvetľujú a upresňujú a na webových stránkach sa využívajú najmä za účelom optimalizácie pre vyhľadávače. Metadátami obrázka je už spomínaný názov obrázka a alternatívny text.
Alt text
Alternatívny text (alt text) je atribút HTML, ktorý sa pridáva do značky obrázka. Zobrazuje sa v situáciách, kedy samotný obrázok nie je možné zobraziť alebo ho nemožno nájsť. Alternatívny text poskytuje informácie o tom, čo obrázok predstavuje.
Názov obrázka (image title)
Názov obrázka je zjednodušene povedané názov vášho obrázka na vašej webovej stránke. Tak ako alternatívny text, aj názov obrázka umožňuje používateľom a vyhľadávacím nástrojom vedieť, čo je na obrázku. Na rozdiel od alternatívneho textu sa názov obrázka nezobrazí, keď obrázok chýba alebo sa nenačíta správne, no namiesto toho sa zobrazí, keď používateľ umiestni kurzor myši na obrázok. Používatelia tak môžu vidieť „popis“ obrázka, keď prejdú na obrázok kurzorom myši. Účelom je poskytnúť návštevníkom webu dodatočný kontext.
Názov obrázka a SEO
Čo sa týka SEO, názov obrázka nie je priamym hodnotiacim faktorom. Optimalizácia obrázkov pridaním názvu pravdepodobne neovplyvní viditeľnosť vašich stránok vo výsledkoch vyhľadávacích nástrojov. Zlepšuje však prístupnosť vašich stránok napríklad pre znevýhodnených ľudí. Navyše, názvy obrázkov môžu zlepšiť používateľskú skúsenosť (UX) vášho webu zdieľaním kľúčových podrobností s návštevníkmi. A to už môže nepriamo prispieť k SEO ovplyvňovaním faktorov hodnotenia, ako sú napríklad zobrazenia stránky či trvanie relácie.