Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Spomedzi množstva SEO taktík je miestny balík jedným z aspektov, ktorý má veľký význam najmä pre podniky s fyzickou prítomnosťou. Čo je miestny balík a akú úlohu zohráva pri SEO? Odpovede prináša tento článok.
Miestny balík (v angl. local pack alebo aj map pack či local 3-pack) je výsledok vyhľadávania, ktorý sa zobrazí, keď používateľ hľadá miestny podnik alebo službu. Zvyčajne sa nachádza buď v hornej časti výpisov SERP (výsledkov vyhľadávania) alebo priamo pod platenými výpismi.
Miestny balík pozostáva z mapy a 3 výpisov podnikov, ktoré zodpovedajú zadanému dopytu, spolu s ich názvom, hviezdičkovým hodnotením, adresou, telefónnym číslom a odkazmi na ich webové stránky a smery v mapách Google.
Príklad:
Prečo je miestny balík dôležitý?
Miestny balík pomáha tak ako používateľom, tak aj miestnym firmám.
Používateľom uľahčuje vyhľadávanie. Pomáha im nájsť miestnu firmu, jej webovú stránku, kontaktné informácie či otváracie hodiny. Takisto im uľahčuje robiť lepšie rozhodnutia porovnávaním hodnotení a vzdialenosti od ich aktuálnej polohy.
Miestnym firmám pomáha umiestniť sa na vyšších priečkach vo výsledkoch vyhľadávania, čo zvyšuje ich online prítomnosť a viditeľnosť. To im dáva konkurenčnú výhodu oproti podnikom, ktoré sa nezobrazujú v miestnom balíku.
Význam miestnych balíkov pre SEO
Miestne balíky ponúkajú firmám skvelú príležitosť na zlepšenie ich viditeľnosti pri lokálnom vyhľadávaní, najmä pokiaľ ide o používateľov, ktorí hľadajú produkty alebo služby v ich blízkosti. Ak sa vaša firma umiestňuje v miestnom balíku, môže to zvýšiť pravdepodobnosť prilákania miestnych zákazníkov, ktorí aktívne hľadajú to, čo ponúkate.
Vzhľadom na prominentné umiestnenie v SERP majú záznamy umiestnené v miestnych balíkoch tendenciu získavať vyššiu mieru prekliknutia v porovnaní s organickými výsledkami vyhľadávania. Táto zvýšená viditeľnosť sa potom premietne do zvýšenej návštevnosti webových stránok a potenciálnych konverzií pre firmy či podniky.
S rozmachom mobilných zariadení získali miestne balíky ešte väčší vplyv na stratégiu SEO. Používatelia mobilných zariadení sa často spoliehajú na miestne vyhľadávanie, aby našli firmy či podniky v ich okolí, napríklad keď sú na cestách. Preto je pre podniky nevyhnutné optimalizovať svoju online prítomnosť, aby si zabezpečili vytúžené miesto v miestnych balíkoch a upútali tak pozornosť mobilných spotrebiteľov.
Ako sa zaradiť do miestneho balíka?
Najdôležitejším krokom je zriadiť si firemný profil na Google. Ako na to, sme pre vás spísali v článku Ako si vytvoriť firemný profil na Google.
Následne optimalizujte svoj profil tak, aby poskytoval Googlu maximum informácií. Pridajte kontaktné informácie vrátane vašej webovej adresy a telefónneho čísla, otváracích hodín a tiež reálnych fotografií vašej firmy či podniku.
Napíšte tiež popis vašej firmy či podniku. To je najlepším spôsobom, ako Googlu vysvetliť to, čo ponúkate. Popíšte produkty či služby, ktoré ponúkate a zahrňte tiež do popisu kľúčové slová, aby ste zvýšili svoje šance na umiestnenie.
Dôležitým prvkom pri hodnotení sú tiež recenzie. Môžete požiadať svojich zákazníkov, aby zanechali recenzie a odpovedajte tak na tie pozitívne, ako aj negatívne. Tým ukážete potenciálnym zákazníkom, že vám záleží na ich spokojnosti a že sa snažíte zlepšiť svoje podnikanie.