Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Optimalizácia pre vyhľadávače sa nemusí limitovať len na jednu krajinu. Chceli by ste osloviť publikum aj v iných krajinách? Potom by vás mohlo zaujímať, čo je medzinárodné SEO a ako rozšíriť svoju online prítomnosť za hranice a preniknúť tak na nové trhy.
Medzinárodné SEO sa vzťahuje na proces optimalizácie vášho webu tak, aby sa umiestnil vyššie na stránkach s výsledkami vyhľadávania (SERP) pre používateľov v rôznych krajinách a v rôznych jazykoch. Na rozdiel od tradičného SEO, ktoré sa zameriava na zlepšenie viditeľnosti v rámci konkrétnej geografickej polohy, sa medzinárodné SEO zameriava na rôznorodé publikum v rôznych regiónoch a jazykoch.
Umožňuje zacieliť obsahom na medzinárodné publikum a prilákať organickú návštevnosť z rôznych geografických oblastí. Niektoré taktiky na vykonanie medzinárodnej SEO optimalizácie zahŕňajú:
- optimalizáciu pre najpoužívanejší vyhľadávač vo vami zvolenej krajine a použitie jeho nástrojov na plánovanie kľúčových slov (napríklad Yandex v Rusku a Baidu v Číne),
- atribút hreflang, ktorý určí jazyk obsahu vašej webovej stránky a pomôže vyhľadávaču zobraziť ju správnej cieľovej skupine,
- preklad prvkov HTML webovej stránky použitých na SEO – URL, meta popis a titulok,
- preklad obsahu webovej stránky vrátane navigácie, názvov obrázkov a alt značiek,
- využitie detekcie krajiny na zmenu meny cien produktov ak sa jedná o e-shopy.
Kľúčové komponenty medzinárodného SEO
Viacjazyčný obsah
Vytváranie obsahu vo viacerých jazykoch je základom medzinárodného SEO. Zahŕňa preklad obsahu webových stránok vrátane popisov produktov, blogových príspevkov a metadát s cieľom vyhovieť jazykovým preferenciám vašej cieľovej skupiny.
Hreflang tagy
Hreflang tagy sú HTML atribúty, ktoré vyhľadávacím nástrojom označujú jazyk a geografické zacielenie konkrétnej webovej stránky. Ich správna implementácia pomáha vyhľadávacím nástrojom poskytovať používateľom najrelevantnejší obsah na základe ich polohy a jazykových preferencií.
Geografické zacielenie
Geografické zacielenie spočíva v konfigurácii vašich webových stránok tak, aby boli zacielené na konkrétne krajiny alebo regióny. Dá sa to dosiahnuť rôznymi metódami, ako napríklad použitím domén najvyššej úrovne s kódom krajiny (ccTLD), subdomén alebo podadresárov, z ktorých každý je určený pre konkrétne geografické publikum.
Medzinárodný výskum kľúčových slov
Dôkladný prieskum kľúčových slov je nevyhnutný pre úspešné medzinárodné SEO. Pochopenie hľadaných výrazov a fráz, ktoré používa vaša cieľová skupina v rôznych regiónoch a jazykoch, umožní efektívne optimalizovať obsah a zlepšiť tak viditeľnosť vo výsledkoch lokálneho vyhľadávania.
Lokálny linkbuilding
Vytváranie vysokokvalitných spätných odkazov z lokálnych webových stránok a adresárov vo daných cieľových krajinách môže výrazne zvýšiť autoritu a relevantnosť vašich webových stránok v medzinárodných výsledkoch vyhľadávania.
Prispôsobenie webových stránok
Okrem prekladu do jazyka cieľového publika je dobré prispôsobiť aj dizajn a používateľský dojem vášho webu tak, aby rezonoval s kultúrnymi preferenciami a normami danej krajiny a regiónu.
Aké výhody medzinárodné SEO prináša?
S pomocou optimalizácie svojho webu pre medzinárodné publikum môžete osloviť potenciálnych zákazníkov na nových trhoch a rozšíriť tak povedomie o svojej firme či značke aj za hranice krajiny, v ktorej aktuálne pôsobíte.
Lepšia viditeľnosť v medzinárodných výsledkoch vyhľadávania vedie k vyššej návštevnosti webových stránok z rôznych geografických oblastí, čo vám v konečnom dôsledku môže pomôcť získať nových zákazníkov, zvýšiť konverzie a predaj.
Okrem toho, vytvorenie si silného zastúpenia v medzinárodných vyhľadávačoch môže zvýšiť dôveryhodnosť a autoritu vašej značky v globálnom meradle.
No a v neposlednom rade, medzinárodné SEO vám môže poskytnúť konkurenčnú výhodu tým, že sa na globálnych trhoch umiestnite vyššie ako vaša konkurencia a získate podiel na trhu skôr, ako to urobia ostatní.