Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Ak ešte neviete čo to je, rýchlo pozrite na URL adresu a parametre URL. Jedným z relatívne častých problémov webstránok je vytváranie duplicitného obsahu. Ako riešiť tento problém a čo je kanonická URL adresa a ako do toho celého zapadá si povieme v nasledujúcich riadkoch.
Ak máte na svojej webovej lokalite duplicitný obsah, nastáva situácia, kedy vyhľadávače nebudú vedieť, ktorý z nich majú zobrazovať vo výsledkoch. Z toho konfliktu sú také rozhodené, až sa nakoniec môžu rozhodnúť nezobraziť ani jeden. Duplicitný obsah teda nie je niečo, čo by sme na webovej lokalite chceli mať. Na tento účel bola vymyslená kanonická URL adresa.
Predstavte si (veľmi reálnu) hypotetickú situáciu. Existujú dve podobné mikiny, rozdiel je iba vo farbe:
https://priklad.sk/cierna-mikina/cierna-modra-mikina/
https://priklad.sk/modra-mikina/cierna-modra-mikina/
Každá mikina má síce svoju vlastnú URL adresu, ale keďže sa jedná o tú istú mikinu len v iných farbách, obidve URL odkazujú na tú istú produktovú stránku. A vzniká nám duplicita: dve URL – rovnaký obsah.
Riešenie duplicitného obsahu
Ak viac ako jedna URL adresa zobrazuje rovnaký obsah, vyhľadávacie nástroje nevedia, ktorú URL adresu majú umiestniť vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. To je dôvod, prečo môžu tieto URL adresy zoradiť v zobrazení vyhľadávania nižšie a uprednostniť iné webové stránky.
Kanonická URL je technickým riešením pre duplicitný obsah. Výberom kanonickej URL adresy informujete Google a ďalšie vyhľadávacie nástroje, ktorá URL adresa sa má zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania.
Určenie kanonickej URL
Ak máte niekoľko rôznych URL odkazujúcich na rovnaký obsah, je potrebné vybrať jednu z nich, ktorú určíte ako originálnu. Na všetkých ostatných stránkach je potrebné nastaviť kanonickú adresu URL, ktorá bude odkazovať na tú originálnu. Tento proces sa realizuje pomocou značky canonical (rel=“canonical“) v časti kódu, ktorá sa takto zobrazuje na každej z duplicitných stránok. Z pohľadu vyhľadávačov sa tieto stránky prakticky zlúčia do jednej.
Príklad:
<link rel=“canonical“ href=“https://priklad.sk/priklad-seo/“ />
Tieto nastavenia vie urobiť každý seo špecialista, prípadne programátor v rozhraní vašej webstránky. Ak by tomu tak nebolo, tak nás neváhajte kontaktovať a my vám pomôžeme.