Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
V predchádzajúcich článkoch sme bližšie vysvetlili proces prehľadávania, priblížili, čo je to crawler, rozpočet na prehľadávanie či dopyt po prehľadávaní. V tomto článku rozoberieme ďalší pojem, s ktorým sa môžete v tejto súvislosti stretnúť, a to je hĺbka prehľadávania.
Hĺbka prehľadávania sa vzťahuje na úroveň alebo vzdialenosť webovej stránky v rámci architektúry webovej lokality od počiatočného bodu alebo koreňa (zvyčajne je to domovská stránka). Označuje počet kliknutí alebo krokov, ktoré sú potrebné na to, aby sa prehľadávač dostal na konkrétnu stránku z domovskej stránky alebo iného východiskového bodu.
Zjednodušene povedané, hĺbka prehľadávania stránky je určená počtom odkazov potrebných na prechod z domovskej stránky na konkrétnu stránku. Napríklad, stránka, na ktorú je možné pristupovať priamo z domovskej stránky sa považuje za stránku s malou hĺbkou prehľadávania.
Hĺbka prehľadávania súvisí s architektúrou webovej lokality. Ak vezmeme do úvahy najbežnejšiu architektúru s domovskou stránkou na vrchole hierarchie a internými stránkami, na ktoré sa z nej odkazuje po vrstvách, hĺbka prehľadávania určuje, ako hlboko do týchto vrstiev prehľadávač pôjde.
Význam hĺbky prehľadávania pre SEO
Hĺbka prehľadávania je dôležitá, pretože ovplyvňuje dostupnosť stránky pre boty vyhľadávacích nástrojov a spôsob, akým objavujú a indexujú obsah na webe. Stránky, ktoré majú menšiu hĺbku prehľadávania boty prehľadávajú ľahšie a častejšie, čo vedie k rýchlejšiemu indexovaniu a lepšej viditeľnosti vo výsledkoch vyhľadávania.
Naopak, stránky ukryté hlboko v štruktúre webovej lokality, a teda stránky s väčšou hĺbkou prehľadávania môžu zaznamenať oneskorené alebo obmedzené prehľadávanie, čo môže mať vplyv na ich viditeľnosť a hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania.
Je však treba poznamenať, že hĺbka prehľadávania nie je to isté ako hĺbka štruktúry webovej lokality alebo hĺbka URL adresy. Hĺbka prehľadávanie odkazuje na vzdialenosť stránky od počiatočného bodu – ide o počet kliknutí alebo odkazov potrebných na dosiahnutie stránky počas procesu prehľadávania.
Optimalizácia hĺbky prehľadávania umožňuje uprednostniť dôležité stránky webovej lokality. Čím bližšie sú stránky k domovskej stránke, tým budú prehľadávané častejšie. A naopak, čím hlbšie sa stránka nachádza, tým ťažšie bude pre ňu získať dobré umiestnenie v SERP. Malá hĺbka prehľadávania tiež umožňuje lepší používateľský zážitok a jednoduchú navigáciu, ktorá zvyšuje zapojenie používateľov a znižuje pravdepodobnosť, že používatelia vašu webovú stránku opustia kvôli ťažkostiam pri hľadaní požadovaných informácií.