Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
V rámci techník SEO sa okrem bieleho a čierneho SEO môžete stretnúť aj s pojmom sivé SEO či SEO v sivom klobúku. Pozrime sa bližšie na to, čo je Grey Hat SEO a čo zahŕňa.
Grey Hat SEO môžeme chápať ako strednú cestu medzi White Hat SEO (etické praktiky) a Black Hat SEO (neetické praktiky). Zahŕňa praktiky, ktoré nemusia byť vyslovene zakázané pokynmi vyhľadávačov, no stále obchádzajú hranicu prijateľnosti a sú eticky pochybné. Tieto techniky majú za cieľ zvýšiť hodnotenie webových stránok vo výsledkoch vyhľadávania (SERP), no často nesú určitú úroveň rizika kvôli ich pochybnej povahe.
Všeobecne povedané, sivé SEO je prax používania techník, ktoré nie sú striktne v rozpore s pokynmi spoločnosti Google, no sú možno trochu mimo toho, čo by sa mohlo považovať za najlepší postup.
Napríklad, získavanie spätných odkazov z autoritatívnej webstránky je niečo, čo Google podporuje. No ak chcete získať odkaz z jednej z takýchto stránok, môžete poslať žiadosť tejto webovej lokalite napríklad prostredníctvom kontaktného formulára a počkať, kým odpovie. A to možno považovať za sivé SEO, pretože takýto odkaz nie je získaný prirodzenou organickou cestou ale aktívnym vyžiadaním si ho.
Získavanie odkazov z blogových komentárov či fór je ďalšou podobnou technikou. Častou technikou nie je priamo vložiť odkaz do komentára, ale namiesto toho spomenúť vlastnú stránku vo svojom komentári a prelinkovať ju cez konkrétne konkrétne frázy, ktoré sú relevantné pre komentovaný článok ale zároveň aj pre vlastnú stránku.
Rovnako tak je technikou Grey Hat SEO aj nakupovanie spätných odkazov z iných webových stránok alebo ich poskytovanie iným výmenou za láskavosť.
Techniky Grey Hat SEO sa zameriavajú predovšetkým práve na stratégie vytvárania odkazov a do istej miery môže byť užitočné, no je potrebné si dať pozor na to, aby neskĺzalo smerom k čiernemu SEO.