Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Za úspechom v online marketingu stojí aj pravidelné monitorovanie vašej konkurencie. Ak sa chcete vo výsledkoch vyhľadávania umiestniť vyššie než vaša konkurencia, mali by ste najprv vedieť, čo stojí za ich úspechom. No a to vám môže pomôcť analýza konkurencie.
Čo je analýza konkurencie a prečo je dôležitá pre SEO?
Analýza konkurencie, niekedy nazývaná aj konkurenčná analýza, je hodnotenie vašich konkurentov vo vyhľadávaní. Jej cieľom je nájsť kľúčové slová, obsahovú stratégiu či profil spätných odkazov a identifikovať silné a slabé stránky konkurentov, aby ste potom mohli do svojej stratégie aplikovať tie najúspešnejšie prvky. Analýza konkurencie sa dá prirovnať k študovaniu súperov v hre, kedy potrebujete pochopiť ich taktiku a predvídať ich ďalšie kroky.
Vďaka analýze konkurencie môžete zistiť všetky rozdiely a faktory, ktoré stoja za tým, že sa stránka vašich konkurentov umiestňuje vyššie vo výsledkoch vyhľadávania (SERP) ako tá vaša. Tieto znalosti vám môžu poslúžiť ako skvelý základ pre vašu vlastnú SEO stratégiu, vďaka ktorej môžete zvýšiť vašej hodnotenie v SERP.
Konkurenčná analýza je užitočná metóda SEO stratégie, pomocou ktorej môžete:
- objaviť kľúčové slová, ktoré by ste mohli použiť,
- objaviť nové príležitosti na spätné odkazy,
- získať nové nápady na obsah,
- získať nápady na optimalizáciu vášho názvu stránky a metapopisu vo výsledkoch vyhľadávania,
- získať prehľad o aktuálnom dianí a zmenách vo svete SEO,
- zistiť, čomu dať vo vašej SEO stratégii prioritu,
- odhaliť nedostatky vlastnej SEO stratégie.
Analýza konkurencie patrí spolu s výskumom kľúčových slov, obsahovým SEO, on page SEO, off page SEO a technickým SEO medzi prvé kroky štandardnej SEO optimalizácie. Bez konkurenčnej analýzy je omnoho ťažšie optimalizovať váš web.
Analýza konkurencie najčastejšie zahŕňa nasledujúce prvky:
- analýza kľúčových slov – identifikácia kľúčových slov a fráz, na ktoré sa konkurenti zameriavajú, môže odhaliť medzery vo vašej vlastnej stratégii kľúčových slov alebo odhaliť nové príležitosti pre kľúčové slová.
- profil spätných odkazov – analýza profilov spätných odkazov vašej konkurencie môže pomôcť pochopiť ich stratégie vytvárania odkazov, objaviť vysokokvalitné zdroje odkazov a posúdiť celkovú autoritu konkurenčných webových stránok.
- obsahová stratégia – posúdením typu a kvality obsahu vašej konkurencie môžete vylepšiť vašu vlastnú obsahovú stratégiu a identifikovať medzery v obsahu.
- on page SEO – skúmanie toho, ako konkurencia optimalizuje svoje prvky na stránke, (ako sú názvy, metapopisy, nadpisy a adresy URL), môže poskytnúť prehľad o osvedčených postupoch a tiež oblastiach na zlepšenie.
- technické SEO – hodnotenie technických aspektov, ako je rýchlosť webu, vhodnosť pre mobilné zariadenia a architektúra webu, je prospešné pre identifikáciu technických aspektov na vašej stránke, ktorých optimalizáciou môžete zlepšiť celkový výkon vášho SEO.
Konkurenčná analýza nie je len doplnkovým aspektom SEO – je základným kameňom úspechu v digitálnej sfére. Objavením stratégií a taktík konkurentov môžete lepšie pochopiť svoju vlastnú pozíciu na trhu a odhaliť príležitosti na rast.