Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Určite ste sa už pri tematike SEO stretli s pojmom algoritmus. Poďme sa bližšie pozrieť na to, čo je algoritmus vyhľadávača a akú úlohu zohráva.
V rozsiahlom internetovom prostredí fungujú vyhľadávače ako navigátori cez nespočetné množstvo informácií. Ich cieľom je poskytnúť používateľom tie najrelevantnejšie výsledky. A práve to prostredníctvom algoritmov vyhľadávačov.
Algoritmus vyhľadávacieho nástroja je súbor pravidiel, výpočtov a procesov, ktoré vyhľadávače používajú na určenie najrelevantnejších webových stránok ako odpoveď na dopyt používateľa. Algoritmy sú navrhnuté tak, aby „preosiali“ obrovské množstvo údajov, analyzovali obsah a hodnotili stránky na základe ich relevantnosti, kvality a ďalších faktorov.
Komponenty algoritmu vyhľadávača
Algoritmy berú do úvahy rôzne faktory na stránke, ako sú kľúčové slová, kvalita obsahu, značky názvov stránok či meta popisy, aby zistili relevantnosť danej stránky vzhľadom na dopyt používateľa.
Okrem toho vyhodnocujú tiež dôveryhodnosť webovej lokality na základe faktorov, ako sú spätné odkazy či celková autorita webstránky.
Dôležitými faktormi hodnotenia sú tiež rýchlosť načítania stránky, vhodnosť pre mobilné zariadenia a metriky interakcie používateľov, ako je čas strávený na stránke a miera okamžitých odchodov) – tieto faktory zohrávajú dôležitú úlohu pri hodnotení celkovej používateľskej skúsenosti a ovplyvňujú hodnotenie danej stránky.
Algoritmy tiež uprednostňujú aktuálny obsah, najmä pokiaľ ide o dopyty súvisiace s aktuálnymi udalosťami alebo rýchlo sa meniacimi témami.
Vývoj algoritmov vyhľadávačov
Algoritmy vyhľadávacích nástrojov nie sú statické. Prechádzajú neustálym vývojom a aktualizáciou. Ak chcete mať istotu, že vaša webová lokalita zostane optimalizovaná, potom je dobré sledovať hlavné zmeny algoritmu, ktoré by vás mohli ovplyvniť.
Algoritmy a SEO
Každý vyhľadávací nástroj používa špecifický súbor pravidiel, ktoré určujú, či je webová stránka skutočná alebo spam a či obsah a údaje na stránke budú pre používateľa zaujímavé. Výsledky tohto procesu potom určujú poradie stránky vo výsledkoch vyhľadávania.
Aj keď sa jednotlivé sady pravidiel líšia, vyhľadávače na určenie poradia stránky vo výsledkoch vyhľadávania zhodnocujú relevantnosť, individuálne faktory a faktory mimo stránky (off-page fakrory):
- Relevantnosť – vyhľadávače prehľadávajú obsah webovej stránky a jej text a hľadajú kľúčové slová a ich umiestnenie. Ak sa kľúčové slová nachádzajú v názve stránky, nadpise a prvých pár vetách na stránke lokality, bude táto stránka pre dané kľúčové slovo hodnotená lepšie, ako ostatné.
- Jednotlivé faktory – vyhľadávače majú rôzne súbory pravidiel na to, ako vyhľadávajú a prehľadávajú stránky. Ak zadáte rovnaké kľúčové slovo do Google a na Bing, stránky s výsledkami vyhľadávania sa budú líšiť. (Google indexuje viac a častejšie než Bing, preto sa zobrazí iná množinu výsledkov).
- Off-page faktory – faktory mimo stránky, ktoré pomáhajú vyhľadávacím nástrojom hodnotiť stránky, zahŕňajú aspekty ako sú hypertextové odkazy či miery prekliknutia. Miera prekliknutia môže pomôcť vyhľadávaču určiť, koľko ľudí stránku navštívi, ako dlho na nej zostanú a čo hľadajú. Slabé off-page faktory môžu znížiť relevantnosť stránok a ich SEO hodnotenie.