Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
O influencerov v dnešnej dobe nie je núdza – modeli a modelky, herci, speváčky, vizážisti, vedci, hráči videohier či „obyčajní“ ľudia, ktorí svojím rôznorodým obsahom dokázali zaujať široké publikum. Hoci sa už dlhšie hovorí o tom, že influencer marketing upadá, nie je tomu tak – influenceri tu boli a budú a ich význam pre marketing a reklamu zostáva dôležitý.
Slovo influencer pochádza z anglického „influence“, teda vplyv. Influenceri sú osoby, ktoré majú vplyv na určitú skupinu ľudí. Keď v dnešnej dobe hovoríme o influenceroch, zvyčajne tým myslíme niekoho, kto má aj veľký počet angažovaných sledovateľov na sociálnych sieťach. Influencer býva považovaný za odborníka v danej oblasti, a preto jeho sledovatelia dôverujú jeho názorom a odporúčaniam.
Vďaka tomu majú influenceri význam aj v marketingu a reklame. Dokážu autenticky propagovať produkty a služby, a byť tak dôležitou súčasťou online marketingových kampaní. Tzv. influencer marketing sa stáva čoraz bežnejšou súčasťou marketingových stratégií značiek.
Ako získať viac sledovateľov na Instagrame? Zdroj: Canva
Ako získať viac sledovateľov na Instagrame?
Každý človek môže byť influencerom na Instagrame vo svojej špecifickej oblasti. Veľakrát si to však vyžaduje vytrvalosť, odolnosť, odbornosť a mnoho hodín strávených online. Aby ste získali viac sledovateľov na Instagrame, zamerajte sa na nasledujúce body:
- Pridávajte kvalitný obsah, ktorý rezonuje s vaším publikom,
- nezabúdajte na autentickosť a interakciu s vašimi sledovateľmi,
- pridávajte príspevky pravidelne,
- zapájajte sa do aktivít, ktoré sú blízke vašim sledovateľom a vášmu odvetviu,
- používajte relevantné hashtagy,
- spolupracujte s inými influencermi,
- pridávajte príbehy, Instagram Lives a Reels.
5 najznámejších influencerov na Slovensku
To, ktorí influenceri sú najznámejší, je subjektívna vec – zoznam najznámejších influencerov na Slovensku sa môže meniť na základe preferencií publika a aktuálnych trendov. Premennou je tiež popularita na rôznych sociálnych sieťach a počet sledovateľov.
Každý rok vychádza rebríček top influencerov na Slovensku, ktorý zverejňuje Forbes na základe výsledkov agentúry GroupM. Tento prieskum slúži ako oporný bod aj pre tento článok.
1. Samuel Kováčik (vedator_sk)
Pozrite si aj rozhovor na Instagrame!
Typ obsahu: vedecké témy, popularizácia vedy
Počet sledovateľov na Instagrame: 71,6-tis.
Samuel Kováčik je známy ako Vedátor od roku 2016, kedy založil vzdelávací projekt pod týmto názvom. Získal si široké publikum a patrí k najznámejším influencerom na Slovensku vďaka svojej schopnosti zrozumiteľne vysvetľovať komplexné vedecké koncepty. Teoretický fyzik Kováčik má tisíce sledovateľov a odberateľov na Instagrame, Facebooku aj YouTube. Okrem toho mu pravidelne vychádza aj Vedátorsky podcast, vydal dve knihy a je možné si ho vypočuť aj na verejných prednáškach o vede.
2. Maroš Molnár (maros_molnar)
Pozrite si aj video na Instagrame!
Typ obsahu: fitness, zdravý životný štýl
Počet sledovateľov na Instagrame: 110-tis.
Molnára mnohí poznajú z televíznej šou Extrémne premeny, ktorú vysiela TV Markíza. Je osobným trénerom, a medzi jeho klientov patrili aj známi športovci, ako napríklad bývalá tenistka Dominika Cibulková či bývalý futbalista Filip Šebo. Dnes ho na sociálnych sieťach sledujú stovky tisíc ľudí, ktorých zaujíma najmä jeho obsah o športe, zdravom životnom štýle a tréningových tipoch.
3. Monika Hilmerová (hilmerovamonika)
Pozrite si video na Instagrame!
Typ obsahu: osobný život, herecká kariéra
Počet sledovateľov na Instagrame: 129-tis.
Uznávaná slovenská herečka a držiteľka rôznych hereckých ocenení patrí do zoznamu najznámejších slovenských influencerov nielen vďaka jej talentu. Monika Hilmerová okrem svojho profesionálneho života a pohľadov do zákulisia so svojimi fanúšikmi zdieľa aj momenty z osobného života. Mnohých sledovateľov zaujala jej autenticita a angažovanosť v rôznych spoločenských témach.
4. Denis Kováč (mozgova.atletika)
Pozrite si video na Instagrame!
Typ obsahu: edukačné videá, osobnostný rozvoj, popularizácia vedy
Počet sledovateľov na Instagrame: 52,5-tis.
Denisa Kováča môžete poznať z jeho podcastu Mozgová atletika alebo z jeho Instagramu či iných sociálnych médií. Rozpráva o vedeckých témach, osobnostnom rozvoji aj každodennom živote, a do svojich príspevkov zapája svojský humor. Kováč vďaka svojmu prístupu vzbudzuje záujem o vedu a svojich sledovateľov inšpiruje k lepšiemu porozumeniu a využitiu potenciálu svojho mozgu.
5. Števo Eisele (stevoeiselef1)
Pozrite si aj video na Instagrame!
Typ obsahu: Formula 1
Počet sledovateľov na Instagrame: 120-tis.
Športový komentátor Števo Eisele je známy najmä vďaka Formule 1. Preteky F1 komentuje už od roku 2014. Jedným z najznámejších slovenských influencerov sa stal aj vďaka svojmu Instagramovému profilu, kde pravidelne zdieľa fascinujúce zákulisné pohľady z pretekov, osobné zážitky z oblasti motoršportu a ďalší obsah zameraný na F1.
Aký je význam sledovania influencerov pre bežných užívateľov internetu?
Influenceri svojim sledovateľom prinášajú zábavný obsah, novinky z rôznych oblastí, ako sú móda, krása, životný štýl, veda či fitness. Mnohí influenceri poskytujú autentické recenzie produktov a služieb, zdieľajú odporúčania, a šetria tak čas a peniaze svojim sledovateľom. Ak sú influenceri dôveryhodní, autentickí a zaujímaví, vytvoria si vzťah so svojím publikom, ktorému obohacujú život cennými informáciami, zábavou a motiváciou k zdravšiemu životnému štýlu či napríklad k vzdelávaniu.