Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Dobre zvolený názov domény môže zlepšiť vašu online viditeľnosť, zvýšiť dôveryhodnosť a prispieť k úspechu vášho podnikania.
Byť viditeľný v online priestore je dnes kľúčovým aspektom úspešného podnikania. Výber názvu domény je dôležitejší, než by sa mohlo zdať. Názov domény slúži ako vaša digitálna identita, ktorá reprezentuje vašu značku a robí trvalý dojem na vaše publikum.
Avšak s miliónmi už zaregistrovaných doménových názvov sa môže nájdenie tej dokonalej zdať ako náročná úloha.
Pozrime sa na niekoľko tipov a stratégií, ktoré vám pomôžu vybrať správne názov domény, ktorý bude zodpovedať vašim cieľom a bude efektívne reprezentovať vaše online pôsobenie.
1. Vyberte čo najkratší názov domény
Pri výbere názvu domény sa riaďte nasledujúcim pravidlom:
Názov domény by mal byť taký krátky, aby sa dal ľahko zadať do panela prehliadača, no dostatočne dlhý na to, aby publiku oznámil zamýšľanú správu.
Neexistuje žiadne prísne pravidlo, ktoré by stanovovalo ideálnu dĺžku názvu domény. Niekomu sa môže zdať, že optimálne názvy domén pozostávajú z dvoch až troch slov, iní uprednostňujú jednoslovné názvy domény. Čo je však najdôležitejšie, je vyhnúť sa používaniu príliš dlhého názvu domény, ktorý môže byť ťažko zapamätateľný.
Pravidlom pre to, ako krátky alebo dlhý by mal názov domény byť, je zvážiť, ako môže názov domény ovplyvniť potenciálneho návštevníka vašej webstránky.
A s týmto súvisí aj druhý bod:
2. Názov domény, ktorý vyjadruje význam
Niekedy má význam zaregistrovať si doménu, ktorá vyjadruje význam a zmysel. Pri výbere zmysluplného názvu domény môže byť užitočné zamyslieť sa nad vlastnosťami, s ktorými chcete, aby bola vaša webstránka spájaná.
Názov domény, ktorý vzbudí emócie a vyvolá u potenciálnych návštevníkov pozitívne asociácie, má väčšiu šancu byť zapamätateľnejší.
Môžete si skúsiť zapísať slová, ktoré vyjadrujú výnimočný pocit alebo prísľub, ktorý chcete, aby návštevník vašej webstránky pochopil bez toho, aby o tom musel premýšľať, ako napríklad:
- dôveryhodnosť,
- priateľskosť,
- odbornosť,
- rodina,
- rýchlosť,
- lacné…
Alebo môžete chcieť, aby návštevníci priradili vašu webstránku k miestu, ako napríklad:
- kancelária,
- obchod,
- online,
- kaviareň,
- showroom…
Vyhľadajte synonymá kvalít, ktoré chcete, aby si návštevník spájal s vašou webstránkou a pohrajte sa so slovami, aby ste našli tú správnu zhodu.
3. Zapamätateľný názov a identita
Názov domény, ktorý si vyberiete, by mal byť zapamätateľný a mal by odrážať podstatu vášho podnikania alebo webstránky.
Krátke a výstižné názvy domén sú vo všeobecnosti lepšie zapamätateľné a môžu mať lepší vplyv na vaše publikum. Názov domény by mal byť špecifický pre vás a vašu webstránku, preto sa určite vyhnite príliš všeobecným názvom.
Vyberte názov, ktorý bude jedinečný a výrazný, bude sa odlišovať od konkurencie a zanechá na vašich návštevníkoch trvalý dojem.
4. Integrácia kľúčových slov
Zahrnutie relevantných kľúčových slov do názvu vašej domény môže pomôcť s optimalizáciou pre vyhľadávače (SEO) a zlepšiť viditeľnosť vašej webstránky vo výsledkoch vyhľadávania.
Zároveň, kľúčové slová v názve domény návštevníkom rýchlo oznámia, že stránka má to, čo hľadajú.
Skutočnou hodnotou kľúčových slov v názve domény je ale prilákanie návštevníkov s väčším zámerom niečo kúpiť alebo s vyšším záujmom o danú tému.
Vykonajte prieskum kľúčových slov, aby ste identifikovali bežne vyhľadávané výrazy súvisiace s vaším odvetvím alebo špecializáciou. Je však dôležité nájsť rovnováhu a vyhnúť sa preplňovaniu kľúčovými slovami. Vyberte kľúčové slová, ktoré prirodzene zapadajú do názvu vašej domény a zachovajte zmysel pre relevantnosť a autentickosť.
5. Vyhnite sa mätúcim alebo podobným názvom
Pri výbere názvu domény sa uistite, že sa nedá ľahko zameniť s existujúcimi populárnymi webstránkami alebo ochrannými známkami.
Jedinečný a zreteľný názov domény vám pomôže nielen vyniknúť, ale aj sa vyhnúť potenciálnym právnym problémom. Tiež zabráni presmerovaniu vášho publika na webovú stránku konkurenta.
Pred výberom názvu domény vykonajte poriadny prieskum, aby ste sa uistili, že názov, ktorý si vyberiete, je jedinečný.
6. Nepoužívajte pomlčky
Je dobré v názve domény používať pomlčky? Rozhodne nie.
Ak by ste premýšľali, že vhodným názvom pre vašu doménu budú kľúčové slová predelené pomlčkou, potom by ste mali vedieť, že vašej webstránke to vôbec nepomôže. Práve naopak, bude vďaka tomu vyzerať útržkovito a „spamovo“.
7. Názov firmy ako doména?
Vo všeobecnosti platí, že názov domény sa môže zhodovať s názvom firmy. Avšak niekedy je vytvorenie novej webovej prezentácie príležitosťou prehodnotiť názov firmy na niečo, čo je pre web vhodnejšie alebo čo lepšie odráža meniace sa trendy.
Práve meniace sa trendy sú jedným z dôvodov, prečo sa názov domény nemusí nevyhnutne zhodovať s obchodným menom. Niekedy môže byť efektívnejšie označiť online obchod niečím atraktívnejším alebo elegantnejším a nechať názov firmy v pozadí.
Tip: Vždy si zaregistrujte aj názov domény, ktorý sa zhoduje s názvom vašej firmy (napríklad kamenný obchod), aj keď webstránka používa iný názov. Obchodné meno môže byť presmerované na názov webstránky.
8. Doménu nevlastníte
Žiadna firma doslovne nevlastní názov domény. Názvy domén sú registrované a táto registrácia oprávňuje registrujúceho na používanie domény.
Preto je dôležité, aby nikdy neuplynula platnosť registrácie názvu domény, inak by ste oň mohli prísť.
Nepredĺženie registrácie domény ju (a aj vás) vystavuje nebezpečenstvu, že si ju po uplynutí platnosti registrácie zaregistruje niekto iný.
Ako si udržať názov domény bezpečne zaregistrovaný?
- Uistite sa, že informácie o vašej kreditnej karte u registrátora domény sú aktuálne.
- Zapnutie automatického obnovovania je vhodným krokom na zabránenie straty domény – automatické obnovovanie si však vždy preverte, existuje mnoho prípadov, kedy ľudia prišli o svoju doménu po tom, čo sa nepodarilo spustiť automatické obnovenie.
- Registrátori názvov domén vo všeobecnosti e-mailom upozorňujú, keď sa blíži koniec platnosti domény. Pravidelne kontrolujte, či je vaša e-mailová adresa na registráciu domény správna.
- Ručné obnovenie registrácie domény pred dátumom automatického obnovenia nie je príliš obozretné.
9. Zvážte aj registráciu variantov názvu domény
Mnoho ľudí robí chyby a preklepy. Taktiež, ľudia si môžu zapamätať názov vašej domény v mnohých ohľadoch nesprávne, napríklad „experti“ namiesto „expert“. Skúste to preto predvídať a zaregistrujte si varianty názvu vašej domény a potom ich presmerujte na správnu doménu.
Zvážiť môžete pravopisné chyby či varianty v jednotnom a množnom čísle, prípadne preklepy v slovách.
Výhodou tiež je, že ide aj o proaktívne obranné opatrenie, ktoré zabráni budúcim konkurentom registráciu variantu názvu vašej domény.
10. Domény najvyššej úrovne a kód krajiny
Názov domény sa zvyčajne skladá z dvoch alebo troch častí, každá oddelená bodkou. Časť napravo od poslednej bodky je doména najvyššej úrovne (top-level domain – TLD). TLD môžu byť všeobecné, ako napríklad .com, .net, .org alebo špecifické TLD pre jednotlivé krajiny, ako napríklad .sk alebo .cz.
Domény s kódom krajiny sú vo všeobecnosti najlepšie, ak zodpovedajú krajine potenciálneho návštevníka stránky. Zároveň, návštevníci stránok majú tendenciu uprednostňovať TLD, ktoré sú špecifické pre ich krajinu. Ak by ste však chceli vaše podnikanie preniesť aj na medzinárodný trh, môžete zvážiť registráciu všeobecnej domény.
11. Bola už doména v minulosti zaregistrovaná?
Niektoré názvy domén už mohli byť v minulosti zaregistrované. To môže, ale nemusí byť problém.
Mohlo sa v minulosti stať, že „spamer“ použil doménu, ktorá bola penalizovaná (a Google ju nemohol hodnotiť) a následne nechal uplynúť jej registráciu, aby bola doména opäť dostupná. Potom, keď by niekto iný zaregistroval túto doménu, zistil by, že nie je možné ju hodnotiť. Webstránka by sa mohla raz za mesiac na niekoľko dní dostať do spodnej časti top 10 výsledkov vyhľadávania, ale potom by sa vrátila späť na druhú alebo tretiu stránku výsledkov vyhľadávania – ak vôbec.
Pre registráciou domény môžete navštíviť Archive.org, kde keď zadáte názov domény, ukáže vám, či už bola niekedy zaregistrovaná. Ak bola zaregistrovaná, Archive.org zobrazí interaktívnu časovú os, na ktorú je možné kliknúť a zobraziť predchádzajúce verzie webstránok spojených s touto doménou.
Výber správneho názvu domény si vyžaduje starostlivé zváženie a dôkladné pochopenie vašej značky, cieľového publika a vašich online cieľov. Výberom zapamätateľného názvu domény, ktorý obsahuje relevantné kľúčové slová, je jasný, reflektuje vašu značku, si môžete vybudovať silnú online prítomnosť a vybudovať úspech v digitálnom svete.
Investujte čas a úsilie do hľadania dokonalého názvu domény, ktorý presne reprezentuje vašu online identitu a rezonuje u vášho publika.
Tento článok sme preložili. Originál: https://www.searchenginejournal.com/how-to-choose-a-domain-name-2/480578/