Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Jednou z oblastí optimalizácie pre vyhľadávače je aj on-page SEO, alebo inak nazývané aj SEO na stránke. Spolu s off-page SEO a technickým SEO tvorí kompletnú stratégiu s cieľom zlepšiť viditeľnosť a návštevnosť stránok v online prostredí. Čo je on-page SEO a aké komponenty zahŕňa?
Čo je on-page SEO?
On-page SEO, tiež známe ako SEO na stránke, sa týka optimalizácie rôznych prvkov v rámci vašej danej webstránky s cieľom zlepšiť jej viditeľnosť vo vyhľadávačoch a zvýšiť tak cielenú návštevnosť. Na rozdiel od off-page SEO, ktoré kladie dôraz na externé faktory, ako sú spätné odkazy a obsahový marketing či lokálne SEO, on-page SEO sa zameriava na optimalizáciu obsahu, zdrojového kódu HTML a aspektov priamo na danom webe.
Čo zahŕňa on-page SEO?
Optimalizácia na stránke zahŕňa niekoľko kľúčových komponentov:
Obsah na stránke
Možno ste sa už stretli s výrokom, že obsah je kráľom v SEO. A to stále platí. Vytváranie vysokokvalitného, jedinečného, relevantného a pútavého obsahu je pre optimalizáciu na stránke prvoradé. Obsah by mal odpovedať na potreby a záujmy cieľovej skupiny a zároveň by mal prirodzene zahŕňať relevantné kľúčové slová.
Kľúčové slová
Pri optimalizácii kľúčových slov je dôležité vykonať dôkladný prieskum s cieľom identifikovať relevantné hľadané výrazy a frázy, ktoré používa a vyhľadáva vaša cieľová skupina. Integrácia týchto kľúčových slov do vášho obsahu, nadpisov, alt tagov obrázkov a metaznačiek signalizuje vyhľadávacím nástrojom relevantnosť vašich stránok pre konkrétne dopyty, čím môžete zvýšiť vaše šance na vyššie hodnotenie v SERP.
Optimalizovaný kód HTML
Pri on-page SEO je dôležité zabezpečiť, aby bol optimalizovaný aj zdrojový kód HTML vašej webstránky. To zahŕňa optimalizáciu značiek názvu, meta popisov, značiek nadpisov (H1, H2, H3) a alt popisov obrázkov s použitím relevantných kľúčových slov.
Interné prepojenia
Interné prepojenia, a teda odkazy v rámci jednej webovej lokality pomáhajú vyhľadávacím nástrojom pri navigácii na stránkach lokality. Lokalita by mala byť systémom logickej a dobre prepojenej štruktúry jednotlivých stránok. To pomôže zvýšiť šance na lepšie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania.
Používateľská skúsenosť
Poskytovanie bezproblémovej a intuitívnej používateľskej skúsenosti taktiež ovplyvňuje hodnotenie vášho webu vo vyhľadávačoch. Faktory, ako je optimalizácia rozloženia stránky, rýchlosti navigácie či vhodnosť pre mobilné zariadenia zvyšuje spokojnosť používateľov a znižuje tým mieru odchodov z webovej lokality, čo signalizuje vyhľadávacím nástrojom, že daná webová stránka ponúka hodnotný a relevantný obsah.
Zaujíma vás on-page SEO? Na našej platforme pravidelne prinášame odborné články. V tomto sa dočítate viac o tom Čo je on-page SEO.