Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Optimalizácia pre vyhľadávače je kľúčovou stratégiou na zlepšenie online viditeľnosti a zvýšenie organickej návštevnosti. Jednou z jej súčastí je aj off-page SEO. V tomto článku sa pozrieme na to, čo je off-page SEO a čo zahŕňa.
Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) zahŕňa taktiky a stratégie, ktorých cieľom je dostať stránky na vyššie priečky vo výsledkoch vyhľadávania (SERP) a zvýšiť tak ich viditeľnosť a organickú návštevnosť.
Stratégia SEO sa skladá z troch hlavných oblastí:
- on-page SEO (SEO na stránke),
- off-page SEO (SEO mimo stránky) a
- technické SEO.
Čo je off-page SEO?
Zatiaľ čo on-page SEO zahŕňa prvky, ktoré môžu byť optimalizované priamo na stránke, off-page SEO sa vzťahuje na externé stratégie a faktory mimo hraníc danej webstránky. Ide o súbor všetkých činností, ktoré zlepšujú pozície webu v SERP, ktoré neboli vykonané na samotnej webovej stránke.
Off-page SEO kladie dôraz na budovanie dôveryhodnosti, autority a relevantnosti prostredníctvom externých faktorov. Tieto faktory primárne súvisia s vytvorením reputácie, dôveryhodnosti a popularity danej webovej stránky v obrovskom digitálnom prostredí.
Čo zahŕňa off-page SEO?
Off-page SEO zahŕňa niekoľko kľúčových komponentov:
Linkbuilding
Jedným zo základných pilierov off-page SEO je budovanie odkazov. Vyhľadávacie nástroje, ako Google, vnímajú spätné odkazy z dôveryhodných a relevantných webových stránok ako prejav dôvery voči danej webstránke a jej obsahu. Kvalitné spätné odkazy signalizujú vyhľadávačom, že váš web ponúka cenné informácie, čím sa zlepšuje vaše umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania. Pri linkbuildingu však netreba zabúdať na to, že je dôležité uprednostniť kvalitu pred kvantitou a zamerať sa na získavanie odkazov z renomovaných zdrojov v danej oblasti.
Obsahový marketing
Vytváranie vysokokvalitného a hodnotného obsahu nie je kľúčové len pre on-page SEO, ale hrá dôležitú úlohu aj pri off-page optimalizácii. Obsahový marketing zahŕňa vytváranie informatívnych článkov, blogových príspevkov, infografík, videí či iných foriem obsahu a je príležitosťou na prilákanie spätných odkazov, ale aj na vytvorenie autority v danom odvetví. Prostredníctvom kvalitného obsahového marketingu môžete dať vedieť o svojich znalostiach, skúsenostiach a zvýšiť tak celkovú autoritu a kredibilitu v oblasti, v ktorej pôsobíte.
Lokálne SEO
Lokálne SEO je proces optimalizácie online prítomnosti s cieľom zvýšenia lokálnej návštevnosti, viditeľnosti a povedomia o firme či značke. Je dôležité predovšetkým (no nie výlučne) pri firmy či podniky, ktoré sa zameriavajú na miestne publikum.
Pre lokálne SEO je kľúčové mať zriadený a optimalizovaný Firemný profil na Googli, získavať citácie z miestnych adresárov a zbierať a odpovedať na recenzie od spokojných zákazníkov. Miestne citácie a konzistentné informácie (nazývané aj NAP) naprieč online platformami pomáhajú zlepšiť vašu viditeľnosť vo výsledkoch miestneho vyhľadávania a privádzať zákazníkov do miesta vášho podnikania (ako napríklad kaviareň, reštaurácia či obchod).
Tip: Prečítajte si návod, ako si vytvoriť firemný profil na Googli.
Online reputácia
Aj online reputácia, ktorú vaša firma či podnik má, ovplyvňuje výkonnosť vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania. Monitorovanie a správa recenzií, zmienok a diskusií o vašej značke/firme v rôznych online kanáloch sú nevyhnutné na budovanie dôvery. Pozitívne recenzie a aktívne zapájanie sa do diskusií s používateľmi môžu zlepšiť vašu reputáciu a prilákať viac organickej návštevnosti.
Zaujíma vás off-page SEO? Na našej platforme jellyfish.marketing nájdete články, ktoré potrebne rozoberajú aj túto tému. Prečítajte si viac na tomto linku „Čo je off-page SEO“.