Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
V predchádzajúcom článku sme sa si objasnili White Hat SEO alebo inak nazývané biele SEO či SEO v bielom klobúku. Jeho náprotivkom je čierne SEO alebo SEO v čiernom klobúku. Pozrime sa na to, čo je Black Hat SEO a aké techniky zahŕňa.
Black Hat SEO alebo čierne SEO či SEO v čiernom klobúku je súbor techník, ktoré sa snažia zlepšiť umiestnenie stránok pomocou taktík, ktoré sú v rozpore so smernicami pre vyhľadávače. Na rozdiel od White Hat SEO, ktoré sa zameriava na dodržiavanie pokynov pre vyhľadávače a poskytovanie skutočnej hodnoty používateľom, Black Hat SEO sa uberá klamlivejšou cestou a využíva zraniteľné miesta v algoritmoch vyhľadávacích nástrojov na rýchle zisky.
Zjednodušene povedané, ide o postupy, ktoré síce môžu zvýšiť hodnotenie stránky vo výsledkoch vyhľadávania (SERP), no sú v rozpore so zmluvnými podmienkami vyhľadávacieho nástroja a môžu viesť k zakázaniu lokality.
Praktiky čierneho SEO
Prepĺňanie kľúčových slov
Jednou z najčastejších Black Hat SEO taktík je plnenie kľúčových slov. Ide o preťaženie webových stránok nadmerným množstvom často irelevantných kľúčových slov alebo fráz v snahe zmanipulovať prehľadávače vyhľadávacích nástrojov, aby sa stránka zaradila vyššie pre tieto výrazy.
Aj keď táto taktika môže viesť k dočasnému zvýšeniu hodnotenia, vyhľadávače sú čoraz zručnejšie v odhaľovaní týchto praktík a často penalizujú webstránky, ktoré toto prepĺňanie kľúčovými slovami využívajú, a to buď znížením ich hodnotenia alebo dokonca úplným odstránením webstránky z výsledkov vyhľadávania.
Automaticky generovaný či duplikovaný obsah
Bežnou technikou čierneho SEO je tiež automatické generovanie obsahu na hodnotenie pre veľký počet kľúčových slov bez toho, aby bol obsah jedinečný a ponúkal hodnotu. Príkladom môže byť množstvo vytvorených stránok, pričom pre každú z nich sa používa rovnaký obsah.
Skrytý text
Skrytý text je text, ktorý ma rovnakú farbu ako pozadie či text s veľkosťou nula. Je tak zámerne skrytý pred používateľmi a často sa používa na vyplnenie kľúčovými slovami.
Maskovanie
Ďalšou taktikou čierneho SEO je maskovanie, pri ktorom sa obsah prezentovaný prehľadávačom vyhľadávacích nástrojov líši od obsahu, ktorý sa zobrazuje návštevníkom webových stránok. Táto taktika sa pokúša oklamať algoritmy vyhľadávacích nástrojov, aby lepšie ohodnotili daný web a umiestnili ho vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. To však podkopáva dôveryhodnosť výsledkov vyhľadávania a môže viesť k prísnym opatreniam.
Link farming
Link farming alebo odkazový spam je ďalšou taktikou čierneho SEO. Zameriava sa na umelé zvyšovanie popularity odkazov na webstránke. Zahŕňa generovanie veľkého počtu nekvalitných, irelevantných alebo recipročných odkazov z iných webstránok s cieľom zmanipulovať algoritmy vyhľadávacích nástrojov tak, aby uverili, že daná stránka je autoritatívna a zaslúži si vyššie hodnotenie.
Medzi ďalšie techniky čierneho SEO patrí aj zneužívanie štruktúrovaných údajov, zavádzajúce presmerovania či negatívne SEO, ktorého cieľom je znížiť hodnotenie konkurentov.
Black Hat SEO v podstate predstavuje krátkozraký prístup k digitálnemu marketingu, ktorý uprednostňuje rýchle zisky pred udržateľným rastom a etickými postupmi. Aj keď môže poskytnúť okamžité výsledky v podobe zvýšenej viditeľnosti a návštevnosti, dôsledky, ktoré prináša, môžu byť často kontraproduktívne a priniesť zníženie viditeľnosti, stratu organickej návštevnosti a dlhodobé poškodenie reputácie značky.