Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Vo svete SEO ste sa už určite stretli s pojmom indexovanie. Poznáte však pojem indexovanie v prvom rade pre mobilné zariadenia? V tomto článku sa bližšie pozrieme na to, čo sa za týmto pojmom skrýva.
V neustále sa vyvíjajúcom prostredí optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) je dôležité držať krok s aktualizáciami a zmenami algoritmov Google. Významným posunom, ktorý si v posledných rokoch získal pozornosť, je prechod na indexovanie založené na mobilných zariadeniach.
Mobile-first indexing je prístup k indexovaniu, pri ktorom sa mobilná verzia webovej lokality prehľadáva a indexuje ako prvá. Mobilná verzia webovej lokality sa tak stáva primárnou verziou indexovanou a hodnotenou pre výsledky vyhľadávania. Algoritmy prehľadávania a indexovania Google tradične používali verziu webovej lokality pre počítače na vyhodnotenie jej obsahu a určenie jej relevantnosti pre dopyty používateľov. S rozširovaním mobilných zariadení a rastúcim trendom mobilného prehliadania však Google rozpoznáva potrebu uprednostňovať mobilný obsah na indexovanie.
Dôležitosť indexovania v prvom rade pre mobilné zariadenia a jeho význam pre SEO
Mobile-first indexovanie má výrazný vplyv na SEO. Ovplyvňuje to, ako Google prehľadáva, indexuje a tiež pravdepodobne hodnotí váš web. Čo to v preklade znamená? Ak váš web nie je optimalizovaný pre mobilné zariadenia, môže to negatívne ovplyvniť jeho výkonnosť vo výsledkoch vyhľadávania. Alebo dokonca v niektorých prípadoch aj zabrániť jeho zobrazovaniu vo výsledkoch.
A tak nie je web optimalizovaný pre mobilné zariadenia len odporúčaním, ale nevyhnutnosťou. Webové lokality, ktoré nie sú optimalizované pre mobilné zariadenia, môžu zaznamenať pokles viditeľnosti vo vyhľadávaní a hodnotení.
Čo sa zohľadňuje?
Ak vlastníte webovú lokalitu, je kľúčové zabezpečiť rovnosť obsahu medzi verziami pre počítače a mobilné zariadenia. Nezrovnalosti v obsahu medzi týmito svojimi verziami môžu totiž viesť k problémom v indexovaní a potenciálne ovplyvniť hodnotenie vo vyhľadávaní. Je preto dôležité zachovať jednotu obsahu, metadát a štruktúrovaných údajov naprieč verziami.
Indexovanie v prvom rade pre mobilné zariadenia tiež zohľadňuje rýchlosť a výkon lokality na mobilných zariadeniach. Google kladie dôraz na používateľskú skúsenosť a webové stránky, ktoré sa rýchlo načítajú a poskytujú bezproblémové mobilné prehliadanie sa s väčšou pravdepodobnosťou umiestnia vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. K pozitívnej používateľskej skúsenosti tiež prispieva aj jednoduchá navigácia, čitateľný text či klikateľné prvky.
Pre lepšiu optimalizácii webu pre mobilné zariadenia môže pomôcť priebežné monitorovanie. Analýza metrík, ako je návštevnosť z mobilných zariadení, miera okamžitých odchodov a zapojenie používateľov, môže poskytnúť prehľad o tom, ako efektívne je web optimalizovaný na indexovanie v prvom rade pre mobilné zariadenia.