Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
V súvislosti s online vyhľadávaním sa môžete stretnúť s pojmom organická pozícia. O čo vlastne ide a prečo je organická pozícia dôležitá?
V dnešnej dobe je to práve internet, kde väčšina ľudí hľadá informácie. A prostriedkom, ktorý na to využívajú, sú online vyhľadávače (ako napríklad Google či Bing). Tie sa snažia poskytnúť čo najrelevantnejšie výsledky pre daný dopyt používateľov. Pozícia, na ktorej sa daná stránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania, závisí od niekoľkých faktorov. A to práve rieši SEO – optimalizácia pre vyhľadávače. Faktory SEO sa rozdeľujú do troch hlavných kategórií a to:
Čo je organická pozícia?
Organická pozícia sa vzťahuje na umiestnenie (alebo hodnotenie) webovej stránky na stránkach s výsledkami vyhľadávacieho nástroja (SERP) na základe jej relevantnosti vzhľadom na dopyt používateľa.
Na rozdiel od platených pozícií získaných prostredníctvom reklám (PPC) sa organické pozície získavajú prostredníctvom úsilia a zásluh optimalizácie pre vyhľadávače (SEO).
Kľúčové komponenty pre vyššiu organickú pozíciu
Organickú pozíciu ovplyvňuje niekoľko kľúčových faktorov:
1. Relevancia vzhľadom na dopyt
Vyhľadávače hodnotia, do akej miery sa webová stránka zhoduje s kľúčovými slovami alebo frázami, ktoré používatelia zadávajú do svojich vyhľadávacích dopytov.
2. Kvalita obsahu
Kvalita a jedinečnosť obsahu výrazne ovplyvňujú organickú pozíciu danej webovej stránky. Obsah, ktorý je dobre štruktúrovaný, informatívny a pútavý, má tendenciu nachádzať sa vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.
3. Spätné odkazy a autorita
Na vyššie priečky vo výsledkoch vyhľadávania môžu webovú stránku posunúť aj kvalitné spätné odkazy. Tie totiž pôsobia ako prejav dôveryhodnosti a autority danej webovej stránky.
Tip: Chcete získať spätné odkazy? Kliknite sem.
4. Používateľská skúsenosť a zapojenie
Metriky ako miera odchodov, miera prekliknutia či čas strávený na stránke prispievajú k určovaniu relevantnosti stránky. Sú ukazovateľom miery spokojnosti používateľov, čím ovplyvňujú organickú pozíciu danej webovej stránky.
Ako teda môžete zvýšiť svoju organickú pozíciu? Kľúčová je dobrá SEO optimalizácia. Tá zahŕňa mnoho faktorov, no tie najdôležitejšie sú najmä optimalizácia kľúčových slov, kvalitný a jedinečný obsah, budovanie spätných odkazov (linkbuilding) a tiež technická SEO optimalizácia, ktorá zahŕňa technické aspekty webu, ako je rýchlosť webu, vhodnosť pre mobilné zariadenia či štruktúrované údaje.