Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Ďalším z pojmov, s ktorým sa môžete v oblasti SEO a online marketingu stretnúť, je aj „content hub“. Tento pojem zatiaľ nemá v slovenčine svoje ustálené pomenovanie, no môžeme ho chápať ako obsahové centrum či obsahové stredisko alebo obsahový „rozbočovač“. Pozrime sa teda na to, čo je to obsahové centrum a aký má v SEO význam.
Obsahové centrum môžeme chápať ako centralizovanú online destináciu, na ktorej nájdete spravovaný obsah týkajúci sa konkrétnej témy. Zjednodušene povedané, ide o stránku, ktorá slúži ako informačné centrum. Obsahuje všetky informácie k danej téme a odkazuje na ďalšie webové stránky, ktoré ďalej do detailov rozpisujú jednotlivé aspekty hlavnej témy.
Obsahové centrum by malo odrážať množstvo tém a podtém, ktorým sa na vašej webovej lokalite venujete. Centrum obsahu je zvyčajne menšie ako webová lokalita, no väčšie ako blog. Centrum obsahu určite nie je to isté ako blog – blogy sú usporiadané lineárne v približne rovnakom formáte a príspevky sa zoraďujú chronologicky. Centrum obsahu je rozmanitejšie čo sa týka zahrnutých typov obsahu. Môže obsahovať takmer všetky typy obsahov – od blogových príspevkov až po videá, webináre, podcasty, infografiku, kurzy, dokumenty na stiahnutie a podobne. Dôležitým aspektom obsahového centra nie je formát, ale to, aby bol všetok obsah súvisiaci s hlavnou témou usporiadaný.
Obsahové centrum často tvorí samostatnú sekciu na webovej lokalite. Účelom obsahového centra je umožniť čitateľom respektíve návštevníkom vašej webovej lokality preskúmať tému v plnom rozsahu. Obsahuje prehľad o danej téme a v rámci svojho obsahu odkazuje na konkrétnejšie podtémy.
Obsahové centrum a SEO
Dobre zorganizované centrum obsahu dokáže zvýšiť návštevnosť vašej webovej lokality z vyhľadávačov. A to hneď z niekoľkých dôvodov. Dobre zorganizované centrum zjednodušuje vyhľadávačom ako je Google pochopenie účelu vašej webovej lokality ale aj aktuálnych tém, ktorým sa venujete. Centrá obsahu zároveň uľahčujú hodnotenie kľúčových slov.
Vzhľadom na to, že sa Google používateľom snaží poskytnúť čo najrelevantnejší obsah, centrum obsahu vám tak pomôže dôkladne pokryť témy a podtémy a preukázať tak vašu odbornosť a autoritu v danej oblasti a taktiež dôveryhodnosť.
Centrum obsahu tiež zvyšuje off-page SEO faktory, akými sú spätné odkazy či zmienky o značke. Viac signálov z dôveryhodných zdrojov sa premieta do vyššieho hodnotenia.
Ďalšie výhody obsahového centra
Obsahové centrum vám pomôže budovať značku a vzťahy. Je skvelým miestom, na ktorom môžete predviesť aspekty svojej značky, akými sú tón značky či hodnoty. Obsahové centrum je v podstate priestor na prezentáciu a zvýraznenie vašej značky.
Centrum obsahu by malo byť navrhnuté tak, že pomáha ľuďom riešiť problémy, odpovedať na otázky, nájsť to, čo hľadajú atď… Vďaka tomu sa používatelia na vašu webovú lokalitu vracajú, čo je skvelým krokom k budovaniu vzťahov s vašou značkou.
Budovaním vzťahov s vašou značkou si môžete vybudovať u návštevníkov dôveru. Tým nielen posilníte vzájomný vzťah, ale aj zvýšite pravdepodobnosť, že od vás nakúpia či využijú vaše služby, keď to budú potrebovať.
Obsahové centrum s množstvom potrebných informácií a odkazov vám poskytuje možnosť preukázať svoju odbornosť. Ak návštevníci vašej webovej lokality uvidia váš obsah v popredí, uvedomia si, že máte značné množstvo vedomostí v danej oblasti a budú vás považovať za dôveryhodný zdroj. To ich bude podnecovať k tomu, že sa k vám budú vracať znova a znova. Pretože vedia, že váš obsah je užitočný a spoľahlivý.
Ako by malo centrum obsahu vyzerať?
Centrum obsahu by malo byť rozdelené do rôznych kategórií, aby sa v ňom lepšie navigovalo. Prvým krokom je teda rozdelenie vášho obsahu do niekoľkých kategórií v závislostí od jednotlivých tém. Povedzme, že prevádzkujete jogové centrum a na vašej webovej lokalite máte množstvo obsahu týkajúceho sa tejto tematiky. Obsah môžete rozdeliť napríklad takto: Lekcie jogy, Magazín o joge, Kurzy jogy, Oblečenie a doplnky na jogu, Meditácia a joga. Takto si vytvoríte samostatné piliere, ktoré budú základom vášho centra obsahu.
Centrum obsahu by tiež malo byť vizuálne príťažlivé. Často sa využívajú aj obrázky a ikony a malo by obsahovať farby a dizajn vašej značky. Kombinácia týchto prvkov uľahčí prezeranie vášho centra obsahu a zvýši šance, že návštevníci strávia viac času prezeraním a čítaním vášho obsahu. Obsah by mal byť štruktúrovaný. Jednotlivé piliere centra obsahu usporiadajte podľa dôležitosti témy či úrovne vedomostí.
Príklad obsahového centra je náš rozsiahly SEO slovník, ktorého je tento text súčasťou.