Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Už vieme čo je to URL adresa. V tomto kontexte sa môžete stretnúť s pojmom parameter URL. Ozrejmime si teda, čo je parameter URL a aká je jeho úloha.
Parametre URL adresy predstavujú spôsob, ako štruktúrovať dodatočné informácie pre danú adresu URL. Pomáhajú filtrovať a organizovať obsah alebo sledovať informácie na vašej webovej lokalite. Parametre sa pridávajú na koniec adresy URL za symbol „?“ a ak sú oddelené symbolom „&“ je možné zahrnúť viacero parametrov.
Parametre URL sa primárne používajú na špecifikáciu a triedenie obsahu na webovej stránke, ale často sa používajú aj na sledovanie návštevnosti. S parametrami URL sa môžete stretnúť napríklad v e-shopoch, keď sa produkty filtrujú podľa zadaných kritérií.
Toto je príklad, ako môže vyzerať adresa URL s parametrami adresy URL:
Parametre adresy URL sa používajú vtedy, keď stránky zobrazujú rovnaký obsah na rôznych adresách URL. Situácie, kedy k tomu často dochádza, sú práve počas pohybovania sa zákazníka na nákupnom webe. Zákazníkovi sa môže zobraziť obsah na základe jeho vyhľadávaní a jeho jedinečného ID relácie. Napríklad, nasledujúce URL adresy by všetky zobrazili rovnaký obsah:
http://www.priklad.sk/produkty/zeny/tricka/modre
http://www.priklad.sk/produkty/zeny?kategoria=tricka&farba=modra
http://priklad.sk/obchod/index.php?produkt_id=71&highlight=tricka+modra&cat_id=4&sessionid=789&affid=123
Prečo sú parametre URL adresy dôležité pre SEO?
Pokiaľ ide o parametre URL adresy, môžeme brať do úvahy niekoľko atribútov v rámci SEO. Používanie parametrov môže viesť k veľkému počtu stránok s veľmi podobným alebo rovnakým obsahom. Parametre sa niekedy generujú dynamicky, keď používateľ dokončí reláciu bez toho, aby v skutočnosti zmenil obsah na stránke. To môže viesť k týmto najčastejším problémom SEO:
- Ak máme veľa rôznych adries URL, ktoré sú však len parametrizovanými verziami tej istej stránky, nechceme, aby ich prehľadávače vyhľadávacích nástrojov považovali za duplicitný obsah. Vyhľadávacie nástroje ako Google totiž považujú duplicitný obsah za obsah nízkej kvality.
- Duplicitný obsah tiež môže viesť k premrhanému rozpočtu na prehľadávanie. Ak prehľadávače vyhľadávacích nástrojov prehľadávajú veľa adries URL, ktoré sú verziami tej istej stránky, nemusia mať dostatok zdrojov na prehľadávanie jedinečných a hodnotných stránok.
- Ak iné stránky odkazujú na rôzne verzie vašej adresy URL v dôsledku použitia parametrov, hodnota týchto spätných odkazov sa rozdelí medzi viacero verzií tej istej stránky.
- Ak používate nástroj ako je Google Analytics, mnohé z prehľadov sú založené na presnej adrese URL. Ak máte veľa rôznych verzií tej istej stránky, ktoré používajú parametre, každá z nich sa vo vašich prehľadoch zobrazí samostatne.
Ak by ste potrebovali pomôcť a skontrolovať vaše nastavenia, neváhajte nás kontaktovať.