Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.
Súčasťou efektívneho SEO je aj výber kľúčových slov, ktoré pritiahnu relevantné publikum a zabezpečia vyššiu mieru konverzií. Jednou z možností je aj využitie tzv. kľúčových slov so širokou zhodou, označovaných aj broad match keywords. V tomto článku sa pozrieme na to, čo je kľúčové slovo so širokou zhodou, ako tieto kľúčové slová fungujú a na čo si treba dať pozor pri ich použití.
Čo je kľúčové slovo so širokou zhodou?
Široká zhoda je typ nastavenia kľúčového slova, napríklad v Google Ads, ktorý umožňuje zobrazovať reklamy na základe rôznych variantov daného kľúčového slova. Reklama sa tak zobrazí aj pri vyyhľadávaniach, ktoré nemusia presne zodpovedať danému kľúčovému slovu, ale majú s ním nejakú podobnosť či sú nejak príbuzné.
Príklad:
Ak je zadané kľúčové slovo so širokou zhodou napríklad “záhradný nábytok”, reklama sa môže zobrazovať aj pri hľadaní rôznych príbuzných výrazov, ako sú napríklad “nábytok do záhrady”, “vonkajší nábytok” či “nábytok na terasu” a podobne.
Tento typ kľúčových slov tak môže zabezpečiť, že sa reklama dostane k širšiemu publiku. To môže priniesť svoje výhody pri získavaní nových zákazníkov či rozširovaní povedomia o značke.
Ako funguje široká zhoda?
Keď sa dané kľúčové slovo nastaví na širokú zhodu, Google automaticky zahrnie do zobrazenia reklamy rôzne varianty. Medzi tie patria najčastejšie:
- synonymá a variácie – reklama sa môže zobrazovať nielen pri presnom výraze, ale aj pri synonymách, príbuzných slovách a rôznych variáciách kľúčového slova,
- slová s podobným významom – vyhľadávač rozpozná súvisiace výrazy s podobným významom, ako pôvodné kľúčové slovo,
- preklepy a chyby – ak používateľ zadá kľúčové slovo s chybou či preklepom, vyhľadávač aj tak môže zobraziť reklamu,
- rôzny slovosled – reklama sa môže zobraziť pri podobných frázach s iným slovosledom.
Aké výhody a nevýhody má široká zhoda?
Ako pri akejkoľvek marketingovej stratégii, tak aj pri širokej zhode existujú výhody a nevýhody, ktoré je dobré zvážiť.
Medzi výhody širokej zhody patrí možnosť zasiahnuť širšie publikum, čo je užitočné pri získavaní nových zákazníkov či expanzii na nové trhy. Môže tiež viesť k väčšiemu počtu kliknutí, pretože sa reklama zobrazuje pri väčšom množstve vyhľadávaní. Navyše, ide o pomerne jednoduché nastavenie, pri ktorom nemusíte manuálne pridávať dlhý zoznam podobných kľúčových slov.
Pokiaľ ide o nevýhody, reklama sa môže zobraziť aj pri menej relevantných hľadaných výrazoch, čo by mohlo viesť k nižšej miere konverzií. Okrem toho, kliknutia, ktoré neprinášajú konverzie, môžu navýšiť náklady na kampaň. Široká zhoda taktiež môže zvýšiť potrebu vylučovacích kľúčových slov, ktoré zabránia zobrazovaniu reklám pri nevhodných vyhľadávaniach.
Ako efektívne využiť širokú zhodu?
Pri využívaní širokej zhody vám môžu pomôcť tieto tipy:
- Využívajte vylučovacie kľúčové slová, a teda slová alebo frázy, ktoré nechcete spájať s vašimi reklamami, aby ste predišli zbytočným výdavkom.
- Pravidelne analyzujte a sledujte výkonnosť kľúčových slov, čo vám pomôže zistiť, ktoré výrazy a frázy generujú zbytočné náklady a ktoré naopak prinášajú konverzie.
- Optimalizujte vstupné stránky a uistite sa, že sú relevantné a správne zacielené, aby ste mali väčšiu šancu, že kliknutia z reklám budú viesť ku konverziám.
Využívanie kľúčových slov so širokou zhodou je vhodné najmä v prípadoch, kedy je cieľom zvýšiť povedomie o značke alebo keď firma expanduje na nové trhy či potrebuje testovať, aké výrazy používatelia najčastejšie používajú pri vyhľadávaní, ktoré súvisí s ich produktom alebo službou.