Táto stránka používa cookies. Cookies sú uložené vo vašom prehliadači a slúžia na rozpoznávanie opakovaných návštev webu, uloženie nastavení a tiež analýzu návštevnosti.

Online marketing sa neustále vyvíja a prináša nové trendy. V roku 2025 dominujú umelá inteligencia, využitie AR a VR, krátky videoobsah a ďalšie inovácie, ktoré sa prispôsobujú potrebám zákazníkov a posilňujú imidž značiek.
Svet digitálneho marketingu je veľmi dynamický. Sledovať trendy je nutnosťou, ak chcete zostať konkurencieschopní, udržať si zákazníkov a prilákať nových. Novinky v online marketingu v roku 2025 sú pokračovaním trendov z predchádzajúcich rokov, a zároveň sa objavujú aj nové praktiky, o ktorých by ste mali vedieť. AI nástroje uľahčujú prácu už dnes, a v tomto roku sa ich využitie posunie na ešte vyššiu úroveň. Video a zvukový obsah sú naďalej obľúbenou formou obsahu na rôznych platformách. Firmy by sa mali prispôsobiť požiadavkám zákazníkov a uľahčiť im vyhľadávanie produktov a ich nákup. Aké sú ďalšie novinky v online marketingu pre rok 2025?

AI stále rastie aj v roku 2025, Zdroj: Getty Images
Hlavné trendy v online marketingu pre rok 2025
Hyperpersonalizácia pomocou AI
Umelá inteligencia v posledných rokoch zažíva skutočný rozmach. Uplatnenie AI v online marketingu rastie stále viac a viac. V roku 2025 už umelá inteligencia nebude len vykonávať úlohy, ktoré jej boli zadané, ale dokáže aktívne plánovať marketingové stratégie a rozhodovať o kreatívnych riešeniach.
V súčasnosti je možné prispôsobovať reklamy a odporúčania pre budúcich aj súčasných zákazníkov. Umelá inteligencia posúva hranice personalizácie ešte ďalej. Dokáže odporučiť produkty šité na mieru aj vytvoriť obsah podľa konkrétnych preferencií. Na základe predchádzajúcich nákupov, správania online a vyhľadávania zákazníka AI dokáže individuálne prispôsobovať aj e-maily, chatboty a webové stránky. Zákazníci sa tak ľahko a rýchlo dostanú k relevantným produktom, službám a riešeniam. Pre firmy to znamená spokojnosť zákazníkov a vyššiu mieru konverzie.
Hlasové vyhľadávanie
Inteligentní hlasoví asistenti, ako sú Alexa alebo Siri, sú súčasťou mnohých domácností už niekoľko rokov. Okrem zodpovedania jednoduchých otázok, prehratia hudby či vyhľadania informácií v roku 2025 bude čoraz viac ľudí využívať hlasové vyhľadávanie aj na nákupy. Najmä cieľové skupiny v mladom veku vyhľadávajú produkty pomocou hlasu, a dokonca ich takto aj nakupujú. Vzostup hlasového vyhľadávania znamená príklon k prirodzenému jazyku, dlhším dopytom a zameranie na lokálne vyhľadávanie.
Firmy, ktoré sa adaptujú na hlasové vyhľadávanie, môžu mať oproti konkurentom výhodu. Rýchle a presné odpovede, ktoré budú zákazníkom poskytnuté, vytvárajú dôveru v značku a spokojnosť zákazníkov.
Etické a udržateľné praktiky a aktivity
Etický marketing a transparentné zbieranie údajov zákazníkov sú v roku 2025 nevyhnutnosťou. Otvorená komunikácia so zákazníkom je mimoriadne dôležitá. Najmä mladšie generácie sa zaujímajú aj o udržateľné praktiky značiek. Kvalita produktov by sa mala spájať so záujmom o planétu a ekologickými postupmi pri výrobe a predaji. Firmy by sa mali vyhnúť tzv. „greenwashingu“, teda predstieraniu ekologických postupov a záujmu o udržateľnosť. Pre mnohých zákazníkov je dôležitá aj inklúzia, teda zohľadnenie a začlenenie rôznorodosti v reklamných kampaniach, v samotnej firme vo forme zamestnancov aj v ponuke produktov. Zákazníci čoraz viac oceňujú značky, ktoré podporujú rovnosť a reprezentujú rôzne skupiny ľudí.
Značky, ktoré sú etické, ekologické a inkluzívne, si zlepšia reputáciu a vybudujú dôveru. Často majú silné emocionálne prepojenie a dlhodobé lojálne vzťahy so zákazníkmi. Takýto prístup je trendom v online aj offline marketingu, a zároveň je aj investíciou do budúcnosti firmy, spoločnosti a planéty.
Krátky videoobsah
Videá sú najmä na sociálnych sieťach populárne už dlhodobo. Rozmach Instagram Reels, YouTube Shorts a TikToku má za následok ešte väčšiu obľúbenosť krátkych videí. Moderný spotrebiteľ má krátku dobu udržania pozornosti, takže zaujať ho krátkym videoobsahom je kľúčové. Videá ponúkajú dve veľké výhody – efektívnejšie budovanie vzťahov a emocionálnej blízkosti oproti statickému obsahu a jednoduché zdieľanie na sociálnych sieťach.
Ak je videoobsah urobený správne, môže byť použitý univerzálne v rôznych marketingových kampaniach a aktivitách. Značky vďaka nemu zvýšia povedomie a otvárajú dvere obojstrannej komunikácii s publikom. Autentická komunikácia prostredníctvom videoobsahu upevňuje vzťahy a zvyšuje konverzie.

Avatary zákazníkov v online obchode, Zdroj: Getty Images
Metaverse a využitie AR a VR
Rozšírená realita (AR) a virtuálna realita (VR) má v roku 2025 ešte väčší potenciál prilákať nových zákazníkov a udržať si ich záujem. Značky, ktoré chcú zaujať nielen technicky a zážitkovo orientované publikum, by rozhodne mali zvážiť implementáciu AR a VR do ich stratégií. Zákazníci si môžu v digitálnom svete vyskúšať oblečenie, umiestniť nábytok do domácnosti, prejsť sa po obchode alebo sa zúčastniť podujatia.
Pre firmy má AR a VR výhodu inovatívnosti oproti značkám, ktoré takéto zážitky neponúkajú. Môžu byť videné ako moderné a progresívne. AR a VR má potenciál rozšíriť dosah a prilákať nových zákazníkov.
Social commerce
V roku 2025 sú trendom v online marketingu aj nákupy priamo na sociálnych sieťach. TikTok, Instagram, Pinterest či YouTube už neslúžia iba na zábavu a inšpiráciu. Pre zákazníkov je nákup jednoduchší ako kedykoľvek predtým – môžu nakupovať produkty bez toho, aby museli opustiť aplikáciu. Dôležitú rolu v social commerce hrajú mikro influenceri (do 100 000 sledovateľov). Nielenže majú zvyčajne vyššiu angažovanosť a lepší vzťah s publikom, ale často aj pôsobia autentickejšie než väčší influenceri. Publikum im dôveruje viac, a preto je vyššia šanca, že ich recenzia na váš produkt zákazníkov dovedie ku kúpe.
Optimalizácia profilu na sociálnej sieti, spolupráca s vhodnými influencermi a kreatívny obsah prinesú firme úspechu v oblasti social commerce. Jednoduchosť procesu nákupu vedie k vyšším konverziám a aktívna prítomnosť na sociálnych sieťach aj spolupráca s influencermi prispievajú k budovaniu komunity a dôveryhodnosti značky.
Vyhľadávanie pomocou obrázkov
Vizuálne vyhľadávanie môže byť veľmi dôležité v online marketingu, a to najmä pre e-shopy. Zákazníci chcú rýchlo nájsť produkt, ktorý sa im páči. Ten si odfotia alebo stiahnú do smartfónu. Potom ho nahrajú buď na platformách, ako je Google Lens, alebo priamo na e-shope. Takýto spôsob vyhľadávania produktov je rýchly a intuitívny, a to najmä pre mladšie generácie.
Ak sú firmy prispôsobené tak, aby zákazníci našli ich produkt pomocou vizuálneho vyhľadávania, môže to výrazne zlepšiť ich predaje a výsledky. Vyhľadávanie pomocou obrázkov ponúka personalizované odporúčania a produkty, ktoré sa hodia k tomu, čo zákazník hľadá. Implementácia tohto typu vyhľadávania zjednodušuje nákup a zvyšuje konverzie, pričom pomáha značke budovať imidž moderného a technologicky pokrokového podniku, ktorý sa sústredí na potreby zákazníkov.
Podcasty
Aj v roku 2025 sú podcasty populárnym spôsobom, ako sa spojiť so svojím publikom, posilňovať dôveryhodnosť, prezentovať sa ako odborník vo svojom odvetví a dosiahnuť ciele content marketingu značky. Vzdelávací, inšpiratívny a zábavný obsah, ktorý je zverejňovaný pravidelne, pomáha budovať autoritu značky a vytvárať emocionálne spojenie s publikom.
Výhodou podcastov je flexibilita. Poslucháči si môžu podcasty stiahnuť do smartfónu alebo iného zariadenia a počúvať ich aj počas vykonávania iných aktivít. Kvalitné podcasty pomáhajú značku prezentovať ako autentickú a dôveryhodnú.

Investujte do vzdelávania a sledujte nové trendy, Zdroj: Pexels
Ako sa prispôsobiť a implementovať marketingové novinky?
Aby bola značka úspešná, je potrebné sledovať trendy a prispôsobiť sa im. Na prvom mieste by však mal vždy stať zákazník a jeho spokojnosť, preto je dôležité neriadiť sa iba trendmi, ale hlavne potrebami zákazníka. Firmy, ktoré chcú zostať konkurencieschopné a implementovať novinky v online marketingu, by mali zohľadniť tieto kroky a odporúčania:
Pravidelné sledovanie trhu a trendov
Zostaňte informovaní o novinkách, trendoch a analyzujte aj konkurenciu a jej kroky. Ak vám to rozpočet dovoľuje, zvážte spoluprácu s odborníkom (napríklad freelancer či agentúra), ktorý analýzu vykoná za vás a navrhne zmeny a implementáciu trendov. Čítajte štúdie, relevantné magazíny a blogy a sledujte správy v online marketingu a vo vašom odvetví.
Investícia do vzdelávania
Zavedenie technológií, ako sú umelá inteligencia, AR a VR, do procesov firmy, si vyžaduje investíciu nielen do samotných technológií, ale aj do vzdelávania. Je potrebné naučiť sa, ako ich čo najlepšie využiť pre vaše ciele, a zaškoliť aj zamestnancov firmy. Neustále vzdelávanie a sledovanie trendov je potrebné aj v oblasti noviniek v marketingu a techník, ako je produkcia a postprodukcia podcastov a videí.
Testovanie a optimalizácia
Pri implementácií nových praktík hneď od začiatku sledujte výsledky. Tie analyzujte a urobte potrebné zmeny pre úspech v nových stratégiách.
Autenticita, transparentnosť a etika
Etický a ekologický prístup, ako aj transparentnosť v komunikácii so zákazníkmi by mali byť dlhodobou súčasťou rozvoja a komunikácie firmy. Ani pri implementácií nových trendov nezabúdajte na autenticitu a etické praktiky.
Spolupráca s influencermi a odborníkmi
Pri zavádzaní nových aktivít zvážte spoluprácu s odborníkmi, ktorí vám poradia, ako najefektívnejšie novinky zapracovať do vašej stratégie. Influenceri a odborníci v odvetví vám pomôžu z implementácie nových trendov vyťažiť maximum.
Rok 2025 je priaznivý pre značky, ktoré sú ochotné investovať do vzdelávania, inovácií a technológií. Je dôležité prispôsobiť sa novým trendom, no na prvom mieste by vždy mala byť orientácia na zákazníka. Trendy v online marketingu nie sú len o inováciách, ale aj o spôsoboch, ako si vybudovať vzťahy a lojalitu nových aj súčasných zákazníkov.